قدردانی روسیه از حمایت کره شمالی در عملیات نظامی اوکراین

قدردانی روسیه از حمایت کره شمالی در عملیات نظامی اوکراین

میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه از حمایت کره شمالی از کشورش در عملیات نظامی در اوکراین و محکوم کردن آمریکا و متحدان غربی‌اش تشکر کرد.

به گزارش مشرق، بوگدانوف پنجشنبه گفت: ما برای حمایت قاطع پیونگ یانگ از عملیات ویژه نظامی رسیه، شناسایی استقلال جمهوری‌های خلق لوهانسک و دونتسک و ضمیمه شدن مناطق زاپوریژیا و خرسون به روسیه و محکوم کردن عوامل اصلی بحران جاری یعنی آمریکا و مجموعه غرب ارزش زیادی قائل است.

بوگدانوف تاکید کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی توجه خاصی به تقویت مناسبات دوجانبه دارند.

گزارش‌های غربی حکایت از آن دارد که رهبر کره شمالی بزودی به روسیه سفر کرده و با پوتین دیدار و درباره ارسال سلاح به مسکو رایزنی کند.

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین سه‌شنبه گفت که در این باره «هیچ چیزی برای گفتن» وجود ندارد اما جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفیدمدعی شد که احتمال می‌رود که کیم در این سفر شخصا در مورد ارسال سلاح به روسیه مذاکره کند.

از سوی دیگر، کامالا هریس معاون رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که حمایت نظامی کره شمالی از روسیه در جنگ علیه اوکراین، اشتباهی بزرگ خواهد بود.

وی گفت که کمک خواستن روسیه از کره شمالی به عنوان یک کشور منزوی نشاندهنده نبود گزینه برای مسکو است و این همکاری هر دو کشور را بیشتر منزوی می‌کند.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در ماه ژوئیه به پیونگ یانگ رفت. وی دوشنبه گفت که ۲ کشور در حال رایزنی برای برگزاری رزمایش‌های مشترک نظامی هستند.

منبع: مشرق نيوز

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.