سخنگوی قوه قضائیه: امر به معروف و نهی از منکر محدود به حجاب نیست

این گزارش تکمیل می‌شود

سخنگوی قوه قضائیه: امر به معروف و نهی از منکر محدود به حجاب نیست

اکوایران: نشست سخنگوی قوه قضائیه صبح امروز (سه‌شنبه 27 تیر) آغاز شد. مسعود ستایشی در این نشست درمورد موضوعات مختلف از جمله موضوع این روزهای عفاف و حجاب و همچنین برخی پرونده‌های قضایی توضیحاتی ارائه کرد.

سخنگوی قوه قضائیه: امر به معروف و نهی از منکر محدود به حجاب نیست

به گزارش اکوایران، سخنگوی قوه قضائیه در صحبت‌های ابتدایی خود در این نشست به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر در حاکمیت و از سوی حاکمان باید به بهترین نحو ممکن تعقیب شده و اجرایی شود. امر کردن به هر معروف و نهی از هر پلیدی در جامعه اسلامی وظیفه آحاد جامعه برای حفظ سلامتی روانی و امنیت شهروندان است.

ستایشی گفت: قوه قضائیه هر گونه امر به معروف و نهی از منکر نسبت به حاکمان را به رسمیت می‌شناسد و از آن استقبال می‌کند و وظیفه خود می‌داند از آن حراست و صیانت کند. انجام این مهم در یک یا دو واجب یا حرام شرعی، نقض غرض حقیقت ماجرا است. منحصر کردن این واجب الهی در موضوعی همچون عفاف و حجاب را باید روا ندانست و مطالبه‌گری مردمی که از روی دغدغه و دلسوزی اجتماعی است را باید به فال نیک گرفت و با آغوش باز از آن استقبال کرد.

مجریان قانون حق تخطی از حدود قانونی را ندارند

سخنگوی قوه قضائیه با تاکید بر فرهنگی بودن موضوع حجاب و عفاف از نگاه این قوه، تصریح کرد: باید بر لزوم انجام وظایف کلیه دستگاه‌ها و پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها تاکید کنیم و بر همین اساس دادستان‌های سراسر کشور حسب ماموریت رئیس قوه قضائیه به دادستان کل کشور، ماموریت یافتند که وظیفه ضابطبین را نسبت به اعمال قوانین در این حوزه متذکر شوند و ضمن روشنگری جامعه و دغدغه‌های مردمی در خصوص رعایت حدود و ضوابط شرعی، تامین سلامت روانی جامعه را فراهم کنند.

وی ادامه داد: تاکید مؤکد داریم در اجرای قانون کلیه افراد و مجریان قانون حق تخطی از حدود قانونی ندارند و مُر قانون بدون کم و کاست باید اجرا شود. اگر عدالت می‌خواهیم، باید دنبال اجرای دقیق، شفاف و ظابطه‌مند قانون باید باشیم تا بتوانیم با دقت و توجه و صحت عمل در شمول بهترین مجریان باشیم.

ادامه دارد…

در همین رابطه:

  • وضعیت پرونده مسمومیت‌های الکلی / تشکیل پرونده قضایی برای پرسپولیس و استقلال
  • سخنگوی قوه قضائیه: اعتقاد دارم حمید نوری به‌زودی برمی‌گردد / فاطمی امین شاکی خصوصی علیرضابیگی بود
  • آخرین اخبار از پرونده سرقت از بانک ملی / تصمیم‌گیری درمورد انتقال محکومان بر عهده کیست؟

منبع: اکوایران