وجود ۲۴ هزار بیکار دانش‌آموخته در استان یزد

وجود ۲۴ هزار بیکار دانش‌آموخته در استان یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مجید دهقانی‌زاده عصر دیروز در ششمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان یزد با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال بومی و دانش‌آموختگان دانشگاهی، این مهم را سیاست اصلی استان یزد در حوزه اشتغال عنوان کرد.

وی با بیان این‌که نزدیک به ۲۴هزار بیکار دانش‌آموخته در استان داریم، افزود: لازم است برای متقاضیان اشتغال بومی استان فکری اساسی کرد و در این راستا تکالیف و برنامه‌های متفاوتی برای برخی از دستگاه‌های اجرایی استان داریم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، با اشاره به این‌که سیاست اصلی استان در حوزه اشتغال، ایجاد اشتغال بومی است، گفت: در تلاشیم برای ایجاد شغل‌های مناسب دانش‌آموختگان و بانوان تغییری اساسی ایجاد کنیم.

دبیر کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان یزد، تصریح کرد: هرچند در آمار نرخ بیکاری مردان استان به نرخ بیکاری طبیعی زیر ۵ درصد رسیده‌ایم، اما نباید از ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان بومی غافل شد.

دهقانی‌زاده همچنین به کاهش نرخ بیکاری بانوان استان اشاره و تأکید کرد: ضروریست با تمام قوا در جهت کاهش این نرخ تلاش کرد چرا که هنوز به جایگاه مناسب در این حوزه نرسیده‌ایم.

وی ارائه برنامه توسعه اقتصادی و استغالزایی منتخب شهرستان تفت، بررسی عملکرد روند اشتغال‌زایی دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۴۰۳ در سامانه رصد اشتغال، تشریح روند اجرایی برگزاری رویداد جذب سرمایه‌گذار در سطح روستا‌های استان و بررسی درخواست متقاضیان مجوز پشتیبان مشاغل خانگی در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از جمله دستورکار‌های این نشست بود که به آن پرداخته شد.

پایان پیام/الف

منبع: فارس