شرکت‌های هواوی و چانگان در رویداد IAA 2023 از خودرو برقی مشترک خود رونمایی کردند

آواتر 12 (Avatr 12) یک خودرو هاچ‌بک کاملا برقی با ظاهری آینده‌نگرانه است که توسط شرکت‌های هواوی، CATL و چانگان تولید شده است. آواتر 12 در ابتدای امر محصول سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های Changan New Energy و Nio بود؛ اما در ادامه سهام Nio توسط شرکت CATL و سایر سهام‌داران خریداری شد.

به‌دنبال تولید خودرو SUV آواتر 11 طی ماه میلادی گذشته اکنون کمپانی از مدل اسپرت هاچ‌بک خود نیز رونمایی کرده است. این وسیله نقلیه ضمن برگزاری نمایشگاه IAA Mobility در شهر مونیخ آلمان طی سال جاری میلادی برای نخستین بار به معرض نمایش گذاشته شد. این محصول با 2 پیکره‌بندی مختلف عرضه می‌شود.

مدل پایه مجهز به یک موتور در قسمت پشتی با توان 313 اسب بخار است؛ در حالی‌که نسخه تقویت شده دارای توان 578 اسب بخار بوده و قوای حرکتی به تمامی چرخ‌های آن منتقل می‌شود.

نکته جالب توجه اینکه خودرو مورد اشاره فاقد شیشه پشتی بوده و در عوض دارای سقف شیشه‌ای پانوراما است که از سمت جلو به عقب کشیده شده است. بنابراین دید کاربران تا حدودی محدود است. به همین دلیل آواتر 12 به دوربین پشتی متکی خواهد بود. بعلاوه این مدل فاقد آینه‌های جانبی بوده و در عوض از دوربین‌های بیش‌تری استفاده شده است.

تصاویر خودرو آواتر 12

در بخش داخلی خودرو نیز از فرمان بسته یوک مانند با اهرم دنده در پشت آن استفاده شده است. بدین‌ترتیب کنسول مرکزی، ظاهری تمیز پیدا کرده و دارای چند جا لیوانی، یک شارژر بی‌سیم و فضای کافی برای نگهداری از وسایل است.

با این‌حال صفحه‌نمایش، جالب‌ترین بخش داخلی کابین محسوب می‌شود. این نمایشگر در مرکز قسمت بالایی کنسول مستقر شده و به منظور جلوگیری از مسدودسازی صفحه بلندی که در سراسر داشبورد قرار دارد؛ موقعیت آن به کمی پایین‌تر منتقل شده است.

فضای داخلی آواتر 12

این نمایشگر مجموعه‌ای از ابزارها را در اختیار کاربران قرار داده و کاملا قابل تنظیم است. 2 نمایشگر کوچک اضافی نیز در 2 طرف قرار گرفته و محتوای دوربین‌های نمای جانبی را پخش می‌کنند.

اگرچه هواوی سهام‌دار کمپانی به‌شمار نمی‌رود؛ اما در توسعه این خودرو نقش مهمی ایفا نموده است. این شرکت به‌عنوان تامین‌کننده موتورهای الکتریکی، سیستم اطلاعات سرگرمی HarmonyOS و سایر قطعات نقش‌آفرینی کرده است؛ پدیده‌ای که پیش‌تر در رابطه با خودروهای Luxeed S7 و AITO M9 نیز به چشم خورده است. همچنین هواوی روی پلتفرم CHN که توسط 3 کمپانی توسعه یافته نیز کار کرده است.

تولید انبوه این خودرو از روز 6 سپتامبر (15 شهریور ماه) آغاز شده و در صورت عرضه آن در خارج از چین، دسترسی به این محصول در ابتدا صرفا به بازار چین محدود خواهد بود.

نوشته شرکت‌های هواوی و چانگان در رویداد IAA 2023 از خودرو برقی مشترک خود رونمایی کردند اولین بار در منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.