حملات مرگبار هوایی روسیه به دو منطقه در اوکراین

ایرنا : در حملات هوایی امروز مسکو به دو منطقه در اوکراین دست کم چهار تن کشته و دهها نفر دیگر مصدوم شدند. حملات مرگبار هوایی روسیه به دو منطقه در اوکراین

رسانه های اوکراین گزارش دادند، «الکساندر پروکودین» فرماندار روستای اودراداکامیانکا گفت که در منطقه ای در جنوب خرسون، در یکی از این حملات هوایی دو زن و یک مرد ۴۶ ساله کشته شدند.
بر اساس این گزارش، همچنین یک تن دیگر نیز در یک حمله موشکی روسیه که یک ساختمان اداری پلیس را در شهر مرکزی کریوی ریح، جایی که زلنسکی در آن متولد شد، کشته شده است.
بر اساس این گزارش، وزارت کشور اوکراین در گزارش اولیه خود این فرد قربانی را یک افسر پلیس اعلام کرد. اما مقامات کشور اوکراین لحظاتی بعد در گزارشی اعلام کردند این فرد یک محافظ شخصی فعال در بخش خصوص بوده است.

ادعای جدید وزیرخارجه روسیه درباره اوکراین

مقامات اوکراین می گویند در اثر اصابت موشک به ساختمان پلیس شماری از ساختمان های اداری، 17 بلوک بلند، چهار خانه شخصی و یک مرکز مذهبی نیز آسیب دیده است.
به تازگی، الکسی رزنیکوف وزیر دفاع برکنارشده اوکراین در گفت‌وگو با نشریه اوکراینی و دولتی «اوکرین‌فرم» گفته بود که از آغاز عملیات نظامی ارتش روسیه در اوکراین، حامیان غربی کی‌یف تاکنون دست‌کم ۱۰۰ میلیارد دلار کمک تسلیحاتی به کی‌یف ارسال کرده‌اند که بیش از ۵۰ میلیارد دلار آن از طرف دولت آمریکا بوده‌است.
این در حالیست که برخی منابع، ارزش کمک‌ها را بسیار بیشتر از این رقم ارزیابی می‌کنند به عنوان نمونه اندیشکده «مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی» (CSIS)، ۲۲ آذر سال گذشته با انتشار یک موشن‌گرافی میزان کل کمک‌های دولت آمریکا به اوکراین را بررسی و اعلام کرد که واشنگتن بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده که ۶۰ میلیارد دلار آن در بخش نظامی بوده‌است.

منبع: دنيای اقتصاد

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.