انجام پیچیده‌ترین عمل جراحی تومور مغزی کشور برای اولین بار در یزد

انجام پیچیده‌ترین جراحی تومور مغزی کشور برای اولین بار در یزد

دکتر امین جسمانی، جراح مغز و اعصاب و رئیس تیم جراحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد اظهار کرد: دختری ۱۳ ساله ساکن تفت یزد که پیشتر در تهران تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و مغز وی بطور کامل تخلیه نشده بود به بیمارستان شهید رهنمون یزد مراجعه کرد.

وی با بیان این‌که تومور این بیمار به طرز وحشتناکی بزرگ شده بود و جان این دختر نوجوان را به خطر انداخته بود، افزود: متاسفانه هیچ پزشکی حاضر به پذیرش این بیمار نشده بود.

این جراح مغز و اعصاب در استان یزد گفت: شرایط به گونه‌ای بود که خانواده این بیمار عاجزانه از ما خواستند تا فرزندشان را معالجه کنیم و تیم درمانی یزد با پذیریش ریسک بالا، حاضر به انجام این عمل جراحی شد.

دکتر جسمانی با بیان این‌که عمل جراحی یاد شده در نوع خود در کشور بی‌سابقه و هفت ساعت به طول انجامید، تصریح کرد: به اتفاق دکتر ماندگاری، فوق تخصص گوش و دکتر عبداللهی متخصص بیهوشی، عمل جراحی این تومور با موفقیت انجام شد.

رئیس تیم جراحی تومور ممنژیوم گرید سه خاطرنشان کرد: بیمار اکنون با حال مناسب در آی سی یو بستری شده و بزودی کار شیمی درمانی و رادیوتراپی وی آغاز می شود.

پایان پیام/الف

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.