لوتار ماتئوس: وقتی 19 ساله بودم، پیشنهاد یوونتوس 20 برابر دستمزدم در گلادباخ بود

بدون تصویر

در تابستانی که گذشت، بازیکنان زیادی از فوتبال اروپا راهی لیگ فوتبال عربستان شدند و این شبیه به یک بحران برای باشگاه های اروپایی به نظر می رسد زیرا تیم های عربستانی مبالغی هنگفت را به بازیکنان پیشنهاد می دهند که گاهی رد آنها بسیار سخت است.

طرفداری | لوتار ماتئوس اسطوره بایرن مونیخ و اینتر در گفتگویی با گاتزتا دلو اسپورت راجع به این موضوع صحبت کرد.

اگر در حال حاضر بازی می کردید، شما هم راهی عربستان می شدید؟

من در دوران بازی ام تصمیماتی گرفتم که بر پایه مسائل فوتبالی بود. من می خواستم رقابت کنم. پول همیشه در رده بعد بود. وقتی 19 ساله بودم، یووه پیشنهادی به من داد که 20 برابر دستمزدم در مونشن گلادباخ بود اما زمان درستی برای این انتقال نبود. می دانستم باید قبل از پرش به فوتبال ایتالیا و پول بزرگ، قدم های دیگری را هم بردارم. همچنین وقتی به عنوان یک پیرمرد به MLS رفتم، کمتر از زمان حضورم در بایرن دستمزد می گرفتم اما خواهان یک تجربه جدید بودم. متاسفانه با عربستان، این مفهوم در حال معکوس شدن است: اول پول، بعد فوتبال. مثلا نیمار را ببینید. او هنوز می توانست آماده شود تا با برزیل قهرمان جام جهانی شود و به جای آن به آنجا رفت.

روبرتو مانچینی پس از جدایی از تیم ملی ایتالیا، هدایت عربستان را به عهده گرفت. نظر شما در این مورد چیست؟

من هیچ مخالفتی با پول ندارم. اگر به جز این بگویم، ریاکارانه خواهد بود. درک می کنم پیشنهادی که به مانچینی ارائه شد، دیگر هرگز اتفاق نمی افتد. با این حال شما باید به مردم حقیقت را بگویید و شفاف باشید. او تیم ملی کشورش با 4 ستاره روی سینه را ترک کرد تا به عنوان مربی عربستان پول بیشتری کسب کند. صحبت ها در مورد اختلاف با رئیس فدراسیون ایتالیا…همه ما می دانیم، اگر آن پیشنهاد از عربستان نبود، روبرتو هنوز سرمربی ایتالیا بود. تکرار می کنم، این فوتبالِ من نیست.

فوتبال شما دقیقا چیست؟

من بیشتر باشگاهی کوچک مانند اونیون برلین را دوست دارم که با پای خودش بلند شده است. آنها بدون پول امیران و با استعدادیابی، ایده های روشن و احترام به نقش ها رشد کردند. چند سال پیش آنها به دنبال بازیکنان در دسته چهارم بودند اما حالا بازیکنی مانند گوزنس یا قهرمانی مانند لئوناردو بونوچی را جذب می کنند. این 2 بازیکن هنوز می خواستند تعیین کننده باشند و اونیون برلین تعیین کننده خواهند بود. در بوندسلیگا آنها از فوتبال لذت خواهند بود. خرید هری کین اشتیاق را به بایرن برگرداند اما همچنین برای رقبا هم اشتیاق آور بود.

منبع: پارس فوتبال

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.