مشخصات سیستم دوربین گوشی‌های سری آیفون 15 اپل اعلام شد

سری آیفون 15 اپل در روز 12 سپتامبر (21 شهریور ماه) معرفی خواهد شد. اکنون می‌دانیم که این گوشی‌ها علاوه بر به‌کارگیری درگاه USB-C از بیش‌ترین پیشرفت‌ها در زمینه پیکره‌بندی دوربین بهره خواهند برد.

اطلاعات اخیرا فاش شده توسط دست‌اندرکاران حوزه صنعت به مشخصات دوربین‌های ارتقایافته در آیفون‌های آینده اپل اشاره دارند. بر این اساس مدل‌های معمولی آیفون‌های جدید شامل آیفون 15 و آیفون 15 پلاس مجهز به سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی خواهند بود. اما گزارش‌ها نشان می‌دهند که این سنسور 48 مگاپیکسلی با نمونه به‌کارگیری شده در سری آیفون 14 پرو تفاوت خواهد داشت.

در عوض، گوشی‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس از سنسور جدید سونی با طراحی پشته‌ای استفاده خواهند کرد. این موضوع به بازخوانی بهتر جزئیات و کیفیت بالاتر تصاویر در فضاهای کم‌نور کمک می‌کند.

بنابراین سیستم دوربین پشتی در این 2 گوشی از ماژول اصلی 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.6 و لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 تشکیل خواهد شد.

آیفون 15 پرو سنسور 48 مگاپیکسلی موجود در مدل فعلی آیفون 14 پرو را حفظ خواهد کرد؛ اما در عین‌حال از دوربین فوق‌عریض جدید و بهتری بهره خواهد برد. بدین‌ترتیب علیرغم احتمال به‌کارگیری سخت‌افزار مشابه انتظار می‌رود که کیفیت دوربین تله‌فوتو گوشی بهبود پیدا کند.

به بیان دقیق‌تر سیستم دوربین این مدل از ماژول اصلی 48 مگاپیکسلی با سنسور 1/1.3 اینچی IMX 803 ساخت شرکت سونی و گشودگی دیافراگم f/1.8، دوربین تله‌فوتو 12.7 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.8 و لنز فوق‌عریض 13.4 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 تشکیل خواهد شد.

آیفون‌ 15 پرو مکس دارای دوربین‌های اصلی و فوق‌عریض مشابه با آیفون 15 پرو خواهد بود؛ اما این مدل به‌صورت انحصاری از ماژول زوم پریسکوپی جدید نیز بهره‌برداری خواهد کرد. بر اساس اعلام یک گزارش، این دوربین از قابلیت بزرگنمایی بین 5 تا 10 برابر پشتیبانی خواهد کرد.

بدین‌ترتیب سیستم دوربین پشتی این گوشی احتمالا از ماژول اصلی 48 مگاپیکسلی با سنسور 1/1.3 اینچی IMX 803 سونی و گشودگی دیافراگم f/1.8، دوربین تله‌فوتو 12.7 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.8، لنز پریسکوپی 85 میلی‌متری و سنسور 1/1.9 اینچی و ماژول فوق‌عریض 13.4 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 تشکیل خواهد شد.

بر اساس اطلاعات لو رفته توسط رسانه‌های چینی، دوربین پریسکوپی جدید امکان دستیابی به بزرگنمایی حدودا 4 برابری را فراهم می‌کند. بنابراین دستیابی به قابلیت زوم 5 برابری یا مقادیر بیش‌تر از آن احتمالا مستلزم اعمال تکنیک زوم دیجیتال خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌ تحلیل‌گران، اپل به‌دلیل محدودیت‌های فضا تصمیم گرفته تا دوربین پریسکوپی را به‌عنوان یک ویژگی انحصاری آیفون 15 پرو مکس مورد استفاده قرار دهد. ماژول دوربین آیفون 15 پرو مکس پر مقایسه با آیفون‌ 15 پرو و آیفون 14 پرو مکس به میزان قابل‌توجهی بزرگ‌تر خواهد بود. انتظار می‌رود که اپل در سال 2024 اندازه آیفون‌های 16 پرو و 16 پرو مکس را به‌ترتیب به 6.3 و 6.9 اینچ افزایش دهد. این موضوع امکان استفاده از دوربین پریسکوپی در هر دو مدل را فراهم می‌کند.

نوشته مشخصات سیستم دوربین گوشی‌های سری آیفون 15 اپل اعلام شد اولین بار در منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان