نتانیاهو به دنبال منافع شخصی خود است، نه منافع اسرائیل

نتانیاهو: باید جلوی شکل‌گیری کشور فلسطین را بگیریم

در نظر سنجی‌های ماه‌های اخیر در سرزمین های اشغالی، بنی‌گانتز، جایگاه بالاتری نسبت به نتانیاهو داشته و از این رو در میان صهیونیست ها به عنوان گزینه مناسب برای نخست وزیری به جای نتانیاهو مطرح می ‌شود.

سرویس جهان مشرق – در جدیدترین نظر سنجی‌های منتشر شده از سرزمین های اشغالی، از صهیونیست‌ها سوال شده است که طرفدار نتانیاهو هستند یا بنی گانتز؟ ۵۱ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که طرفدار بنی گانتز هستند، ۳۳ درصد نتانیاهو، ۱۶ درصد گفتند که نمی‌دانند.

در ادامه از پاسخ دهندگان سوال شده است که به نظر آنها انگیزه نمایندگان آنها از فعالیت‌های سیاسی چیست؟ منافع شخصی آنها یا منافع جمعی؟ ۶۰ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کرده اند که این منافع شخصی نتانیاهو است که به او برای فعالیت های خود انگیزه می دهد، در حالی که تنها ۳۴ درصد گفتند که منافع اسرائیل برای او الویت دارد.

۴۴ درصد از مردم پاسخ دادند که این منافع شخصی رهبر اپوزیسیون، یائیر لاپید است که به او انگیزه می دهد، در حالی که ۳۷ درصد پاسخ دادند لاپید برای منافع عمومی کار میکند.

در رابطه با بنی گانتس، ۵۵ درصد از صهیونیست‌ها فکر می کنند که او منافع اسرائیل را بر منافع شخصی خود ترجیح می دهد، در مقابل تنها ۲۶ درصد فکر می کنند او به دنبال منفعت شخصی خود است.

نتانیاهو به دنبال منافع شخصی خود است، نه منافع اسرائیل
۵۱ درصد اعلام کرده اند که طرفدار گانتز هستند
۳۳ درصد اعلام کرده اند که طرفدار نتانیاهو هستند
۱۶ درصد اعلام کرده اند که چیزی نمی‌دانند
نتانیاهو به دنبال منافع شخصی خود است، نه منافع اسرائیل
۶۰ درصد معتقدند که نتانیاهو در پی منافع شخصی خودش است
۴۴ درصد معتقدند که لاپید در پی منافع شخصی خودش است
۲۶ درصد معتقند که گانتز در پی منافع شخصی خوده است

منبع: مشرق نيوز