شورای مقاومت: برای آزادی کشور متحد شوید

«شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان» متشکل از رهبران فراری ضد طالبان با ابراز نگرانی از بی‌توجهی جهان نسبت به افغانستان می‌گوید که «جهان نباید نسبت به سرنوشت مردم افغانستان بی‌‌تفاوت باشد.» این شورا همچنین از تمام جریان‌ها خواسته که برای آزادی کشور متحد شوند.

«شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان» امروز شنبه، ۱۸ سنبله با نشر اعلامیه‌‌ای از جامعه‌‌ جهانی خواسته که نسبت به سرنوشت مردم افغانستان بی‌‌تفاوت نباشد.

در اعلامیه آمده است که افغانستان «در همه‌ عرصه‌ها با عقبگرد و تراژدی سیاه و خونینی مواجه است».

«شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان» افزوده که «نباید گذاشت سرنوشت قریب به ۴۰ میلیون انسان در گرو گروه غیرمسئولی باشد که به هیچ‌‌یک از بدیهیات انسانی و نورم‌های حقوقی و اخلاقی باور ندارد».

این شورا همچنین گفته که «ادامه‌ سلطه‌ غیرمشروع و ظالمانه»‌ طالبان در افغانستان «جز خشونت مزید، تشدید فقر و بیکاری، تداوم ظلم و جنایت و گسترش تهدیدات تروریستی به منطقه‌ و جهان، ارمغان دیگری نخواهد داشت».

در اعلامیه‌ این شورا از همه‌ احزاب و جریان‌های سیاسی، فعالان مدنی، زنان و جوانان خواسته شده که «برای آزادی کشور صفوف‌شان‌ را فشرده کنند».

این شورا گفته: «آزادی کشور و مقاومت برای امحای سلطه‌ غاصب تحمیل‌شده بر کشور، یگانه اولویت همه‌ ما باشد.»

«شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان» در اعلامیه‌ خود که به‌ مناسبت بیست‌ودومین سالگرد کشته‌شدن احمدشاه مسعود منتشر کرده، او را «مجاهد مؤمن و فداکار» توصیف کرده و گفته که او «بر اثر توطئه‌ مشترک سازمان‌های استخباراتی منطقه و جهان با گروه‌های تروریستی القاعده و طالبان» کشته شد.

احمدشاه مسعود، از فرماندهان ارشد جهاد علیه نیروهای شوروی سابق و مقاومت علیه طالبان بود که در ۱۸ سنبله سال ۱۳۸۰ خورشیدی بر اثر حمله‌ دو مهاجم منسوب به القاعده که خود را خبرنگار معرفی کرده بودند، در ولسوالی خواجه‌بهاءالدین ولایت تخار کشته شد.

دولت پیشین افغانستان به او لقب «قهرمان ملی» را داده و سالروز کشته‌شدنش را تعطیلی عمومی اعلام کرده بود.

طالبان اما پس از تسلط دوباره بر افغانستان، تعطیلی روز کشته‌شدن احمدشاه مسعود را از تقویم رسمی کشور حذف کرده‌اند.

منبع: اطلس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.