گذرگاه تورخم برای چهارمین روز مسدود ماند

مسئولان در گذرگاه تورخم می‌گویند که این گذرگاه چهار روز است که به روی رفت‌وآمد موترهای حامل اموال تجارتی و مسافران بسته مانده است.

این گذرگاه چهارشنبه هفته گذشته به علت درگیری مرزی، میان مرزبانان پاکستان و افغانستان مسدود شده بود.

مقام‌های محلی ننگرهار پنج‌شنبه هفته گذشته از آغاز گفت‌وگوها با مقام‌های پاکستانی برای بازگشایی این گذرگاه خبر داده بودند، اما ظاهراً تاکنون این گفت‌وگوها نتیجه‌ی در پی نداشته است.

در عین حال، یک رسانه پاکستانی به نقل از یک مقام وزارت خارجه‌ی آن کشور نوشته است که این گذرگاه «به‌زودی» بازگشایی خواهد شد.

این مقام وزارت خارجه‌ی پاکستان که به شرط افشانشدن هویتش با رسانه «The Khorasan Dairy» صحبت کرده، گفته است که آنان با مقام‌های طالبان در حال مذاکره هستند تا از درگیری‌های مرزی در آینده جلوگیری شود.

گذرگاه تورخم روز چهارشنبه هفته‌ی جاری پس از درگیری مرزبانان افغانستان و نیروهای مرزی پاکستان مسدود شد.

بر اساس گزارش منابع محلی، در این درگیری چهار کودک اهل افغانستان، دو جنگ‌جوی طالب و دو نظامی پاکستانی کشته و ۱۶ شهروند افغانستان و چهار شهروند پاکستان زخمی شده‌اند.

منابع محلی می‌گویند که پس از مسدود شدن این گذرگاه، صدها مسافر و موتر حامل کالاهای تجارتی در دو طرف مرز گیر مانده‌اند.

گذرگاه تورخم یکی از مزدحم‌ترین گذرگاه‌های مرزی کشور است که هرازگاهی به دلیل اختلافات سیاسی و درگیری‌های نظامی با پاکستان مسدود می‌شود.

منبع: اطلس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.