ضرورت بهره‌مندی از صاحبان ایده و هنر در فضاسازی شهری

ضرورت بهره‌مندی از صاحبان ایده و هنر در فضاسازی شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، نشست تخصصی معماری و هویت‌بخشی به زندگی شهری از سوی حوزه هنری با حضور اساتید معمار، اساتید هنر و ریاست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد در حوزه هنری با هدف بررسی و ارائه راهکارهای عملی جهت ارتقای کیفیت مطلوب در معماری و المان‌های شهری برگزار شد.

شمس‌الدین آل‌معصوم در این نشست گفت: معماری و فضاسازی مطلوب در جامعه شهری در ارتقای کیفیت زندگی انسان‌ها بسیار مهم است و تعامل هنرمندان، معماران و مدیریت شهری منجر به تغییرات اساسی در فضاسازی شهری و ارتقای فضاسازی مطلوب برای زندگی می‌شود.

مسئول آموزش و پژوهش حوزه هنری بهره‌گیری از هنر و مشاوره با افراد متخصص و صاحب ایده در فضاسازی شهری را ضروری دانست و بیان کرد: معماری شهری شهرکرد باید بر اساس نیازهای امروز جامعه و سبک زندگی‌های امروزی طراحی و اجرا شود.

آل‌معصوم خاطرنشان کرد: وجه نمادین هویت در معماری و شهرسازی تجلی پیدا می‌کند و ما متاسفانه هنوز در شهر شهرکرد نتوانسته‌ایم یک هویت مستقل معماری و شهرسازی با توجه به زیست‌بوم شهر خود ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: شهرداری‌ها در هر شهر نقش اصلی در تحول و زیباسازی شهر به لحاظ معماری و هنری را دارند و تعامل نهادهای هنری، هنرمندان و سازمان نظام مهندسی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام شود.

این نشست با حضور رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری شهرکرد، احسان قائدی رئیس حوزه هنری و اساتیدی چون کریم منزوی، علیرضا رضایی، حبیب نجفی، منیره نادری، میلاد شمس، سجاد پورحسینی، علی محمدی و اکرم راستی در حوزه هنری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.