هشدار ارتش لبنان درباره مهاجرت‌های غیرقانونی از مرزهای این کشور

هشدار ارتش لبنان درباره مهاجرت‌های غیرقانونی از مرزهای این کشور – اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ژوزف عون» فرمانده ارتش لبنان طی سخنانی به شرایط امنیتی این کشور در مرزها پرداخته و اعلام کرد که ارتش همه تلاش خود را برای جلوگیری از عملیات‌های قاچاق و ورود و خروج غیرقانونی در مرزهای لبنان انجام می‌دهد.

وی افزود، اما اوضاع در مرزها به ویژه مرز با سوریه به زودی در بدترین حالت قرار می‌گیرد. استقرار نیروهای ارتش در مرزها با دشواری‌های زیادی همراه است و با این وجود نظامیان ما همه تلاش خود را برای محافظت از امنیت کشور به کار بسته‌اند.

فرمانده ارتش لبنان با اشاره به سالگرد عملیات «فجر الجرود» و آزادسازی حومه شرقی از شر تروریست‌های تکفیری اعلام کرد که نهاد نظامی لبنان همچنان به پاکسازی اراضی باقی‌مانده لبنان از بقایای عناصر تروریستی ادامه می‌دهد.

ژوزف عون تاکید کرد که ارتش همه تلاش خود را برای برقراری امنیت در مرزها به کار بسته و هرکسی که در این زمینه تردید دارد می‌تواند بیاید و از مرزها بازدید کند.

آوارگان سوری در ترکیه و لبنان؛ یک پرونده با دو برخورد غربوزیر لبنانی: بهترین پاسخ به مداخلات غرب تقویت روند بازگشت آوارگان سوری است

همچنین فرماندهی ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ماه گذشته حداقل 280 شهروند سوری که به شکل غیرقانونی و از طریق دریا قصد ورود به لبنان را داشتند دستگیر شدند.

وزارت خارجه لبنان نیز در همین زمینه تاکید کرد که لبنان به غیر از مهاجران خود، از هیچ مهاجر خارجی که به شکل غیرقانونی وارد این کشور می‌شود استقبال نمی‌کند.

در این بیانیه آمده است که اخیرا لبنان از حرکت یک قایق مملو از مهاجران به سمت قبرس مطلع شده که به شکل غیرقانونی از کشور خارج شده‌اند.

«زیاد مکاری» وزیر رسانه دولت پیشبرد امور لبنان نیز گزارش داد که در 3 ماه پایانی 2022 حداقل 155 مورد تلاش برای مهاجرت غیرقانونی از لبنان ثبت شده که طی آن 4637 نفر قصد خروج غیرقانونی از کشور داشتند و 214 تن از آنها جان خود را از دست داده و 255 تن نیز مفقود شدند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.