محور پاتاوه – دهدشت بعد از 29 سال انتظار به بهره برداری رسید

محور پاتاوه - دهدشت بعد از 29 سال انتظار به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایلنا از یاسوج، با حضور رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم، برخی از وزرای این دولت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، محور ملی ترانزیتی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر که فاصله بندر امام خمینی (ره) تا اصفهان را ۲۷۰ کیلومتر کم و زمان عبور از مسیر نیز را چهار ساعت کاهش می‌دهد افتاح و به بهره برداری رسید.

جاده ملی پاتاوه به دهدشت 17 تونل به طول هشت هزار و ۲۰۰ متر و تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری دارد که در سال ۷۴ کلنگ زنی شد.

رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه جاده پاتاوه – دهدشت با تشکر از همه کسانی که در اجرای عملیات این طرح شرکت کردند، اظهار داشت: بدون شک اقتصاد روستا‌های کنار و حاشیه این جاده متحول می‌شود.

سیدابراهیم رئیسی با اشاره به خروج دهدشت از بن بست، گفت: این جاده دسترسی مرکز به جنوب کشور و دریا را مُیسر می‌کند و کُندی اجرای این طرح به دلیل بافت جغرافیایی و کوهستانی بودن منطقه است.

وی با اشاره به اینکه این طرح سال ۱۳۷۴ این طرح را مصوب سفر رهبری بود، خاطرنشان کرد: جا داشت این طرح زودتر تکمیل و در اختیار مردم قرار داده می‌شد.

رئیس جمهور گفت: امیدواریم طرح‌هایی بزرگی مانند این طرح که می‌تواند تاثیر شگرفی بر اقتصاد و رفاه مردم داشته باشد زودتر تکمیل شود.

وزیر راه و شهرسازی هم کوتاه کردن مسیر، خروج کهگیلویه و شهر دهدشت از بن بست و استفاده ۴۰۰ روستا از مزایای این محور و کاهش میزان تصادفات را از مهمترین مزایای این طرح دانست.

"مهراد بذرپاش" با بیان اینکه این طرح از طرح‌های ملی و بزرگ نیمه تمام در کشور بود، گفت: به همت دولت سیزدهم و قرارگاه خاتم، مسئولان استانی و مردم این منطقه این محور امروز تکمیل شد.

وی با اشاره به 17 رشته تونل در محور پاتاوه – دهدشت، یادآور شد: عملیات خاکبرداری این جاده به دلیل کوهستانی بودن بسیار سخت و وقت گیر بود به گونه‌ای که ۲۷ میلیون تن خاکبرداری، ۱۶ حلقه پل بزرگ و کوچک و ۲۳ کیلومتر دیوار بتنی نیز در این محور انجام شد.

بذرپاش به باند دوم این جاده نیز اشاره و تصریح کرد: باند دوم آن بعد از بهره‌برداری از باند اول و در آینده نزدیک مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/منبع: ايلنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.