گلایه ساکنان یک محله قدیمی تهران از کمبود روشنایی

گلایه ساکنان یک محله قدیمی تهران از کمبود روشنایی

اکوایران: یک عضو شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدهای مختلف از محله جوانمرد قصاب در جنوب تهران، فقدان روشنایی مناسب در بوستان‌ها و همچنین کمبود روشنایی معابر را از مشکلات این محله عنوان کرد.

گلایه ساکنان یک محله قدیمی تهران از کمبود روشنایی

به گزارش اکوایران، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جلسه امروز (3 مرداد) شورای شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از بازدید از محله جوانمرد قصاب گفت: مقبره جوانمرد قصاب در این منطقه واقع شده و در طول 20 ماه بارها از منطقه بازدید شده است و جویای مشکلات و رفع آن بوده‌ایم.

ناصر امانی با اشاره به اینکه 8500 خانوار و 30 هزار شهروند در این محله سکونت دارند، گفت: در این محله از دوره‌های سوم و چهارم شورای شهر تهران به خوبی یاد می‌کردند و در دوره‌های اشاره‌شده 17 بوستان احداث شده بود که رضایت شهروندان را به دنبال داشته است.

وی گفت: موضوع رفت و روب و عدم نظارت در معابر، مشکل روشنایی بوستان‌ها و برخی موارد دیگر از مشکلاتی بود که از سوی شهروندان این محله عنوان شد.

امانی افزود: چند نقطه فرسوده در محله وجود دارد که در این دوره امکان نوسازی برای مردم فراهم شده است اما مشکلی که وجود دارد این است که وزرات میراث فرهنگی مجوز ساخت بیش از سه طبقه را نمی‌دهد.

وی با اشاره به وجود یک زمین ورزشی در محله جوانمرد قصاب گفت: یکی از درخواست‌های ساکنان محله جوانمرد قصاب این بود که زمین چمن این محله تجهیز شود و فضای مناسبی برای بازی کودکان اختصاص یابد. خرابی پله برقی ایستگاه مترو این محله و حضور اتباع در این محله نیز از دیگر مشکلاتی است که از سوی اهالی این محله عنوان شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در برخی از محلات با مشکل وجود دکل‌های برقی و انسداد معابر روبرو هستیم، تصریح کرد: در محله جوانمرد قصاب نیز این موضوع وجود دارد و در کل روشنایی معابر، نظافت و رفت و روب، ساماندهی اتباع و جمع‌آوری دکل‌ها از درخواست‌های مردم محله جوانمرد قصاب بود که باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش اکوایران، احمد صادقی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی ناصر امانی از وضعیت محله جوانمرد قصاب اظهار کرد: با توجه به تغییر و تحولی که در شهرداری منطقه 20 صورت گرفته و حضور آقای شنگی، امیدواریم پروژه‌ها با قوت پیگیری شود.

وی افزود: روشنایی بوستان‌ها مسأله مهمی است که این موضوع نه‌تنها در ارتباط با محله جوانمرد بلکه در سایر محلات نیز باید مورد توجه قرار بگیرد؛ بطوریکه شهرداری‌های مناطق مختلف عنوان می‌کنند که این مسأله به اداره برق مربوط می‌شود و در حال حاضر ما اختلافی را بین شهرداری و اداره برق در این مسأله پیش رو داریم.

عضو شورای شهر تهران گفت: کمبود روشنایی در بوستان‌ها منجر به تجمع معتادان متجاهر می‌شود و درخواست بنده از شهرداران مناطق این است که این موارد را در دستور کار خود قرار بدهند.

صادقی با اشاره به رها شدن یک زمین خاکی در محله جوانمرد گفت: این موضوع به سال‌های گذشته برمی‌گردد و اخیرا یک سرمایه‌گذار محلی اعلام آمادگی کرده که با هزینه و سرمایه‌گذاری شخصی این زمین را به فضای مناسب اعم از چمن و فضای بازی تبدیل کند و ما نیز جلسه‌ای را با شهردار وقت منطقه 20، رئیس سازمان ورزش شهرداری و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران برگزار کردیم و توافقات خوبی حاصل شد و انتظار می‌رود که شهردار جدید منطقه 20 این موارد را پیگیری و دنبال کند.

همچنین جعفر شربیانی عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به گزارش یادشده از محله جوانمرد قصاب در منطقه 20 تهران، از اعضای شورا که بازدیدهای مکرری از این محله داشته‌اند، تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه در دوره‌های دو، سه و چهار شورای شهر تهران اقدامات خوبی در راستای کاهش فاصله شمال و جنوب و بویژه در منطقه 20 و محله جوانمرد قصاب انجام شده است، اظهار کرد: در دوره‌های اشاره شده به اذعان ساکنان این محله اقدامات خوبی در محله جوانمرد قصاب صورت گرفت و امکانات و ظرفیت‌های خوبی در منطقه بوجود آمد؛ هرچند مشکلاتی وجود دارد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بهره‌برداری از مسجد جامع جوانمرد قصاب تصریح کرد: احداث این مسجد در دوره پنجم شورای شهر تهران به فراموشی سپرده شد اما خوشبختانه در دوره جدید مدیریت شهری اتمام کار این مسجد در دستور کار قرار گرفت و سال گذشته بخشی از مشکلات مسجد حل و فصل و هم‌اکنون در این مسجد برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود.

شربیانی با اشاره به فریز شدن برخی از معابر شهرری به دلیل طرح‌های چند دهه سال‌های گذشته گفت: در این دوره اتفاقات خوبی صورت گرفته است و ما توانسته‌ایم با پیگیری موارد در کمیسیون ماده 5 گشایشی در این موضوعات اشاره شده داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه 300 پلاک در ملک‌آباد، شهرری در معرض خطوط فشار قوی برق قرار دارد، افزود: سالیانه تعداد زیادی کودک معلول به دلیل قرار گرفتن در معرض این دکل‌ها به دنیا می‌آیند. با هماهنگی‌هایی که انجام داده‌ایم مقرر شد شهرداری زمینی را اختصاص دهد تا دکل‌ها به این فضا انتقال یابند تا مشکل برطرف شود.

عضو شورای شهر تهران همچنین به روشنایی بوستان‌های منطقه 20 اشاره کرد و افزود: سال گذشته با همکاری سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران این بوستان‌ها در منطقه 20 احصاء شدند و در این فرآیند بیست بوستان شناسایی شدند و در سال 1401 اعتبار خوبی برای تامین روشنایی بوستان‌های اشاره شده در این منطقه پیش‌بینی شد و 20 میلیارد تومان در این بخش در نظر گرفته شد و 20 بوستان اشاره شده به لحاظ روشنایی و وسایل بازی شرایط خوبی را پیدا کردند و امیدواریم سایر بوستان‌ها در این منطقه همین روند را طی کنند.

در ادامه مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به گزارش ارائه شده از منطقه جوانمرد قصاب، گفت: نکته خوبی در این گزارش مطرح شد و آن، مسأله به رفت و روب در سطح این محله برمی‌گردد و البته در سایر محلات که بازدیدهای مستمری در سطح شهر تهران و محلات داشته‌ایم، این موضوع وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه باید تفاوتی در پرداختی‌ها بین نیروهای خدمات شهری و سایر نیروها اعم از نیروهای ستادی وجود داشته باشد تصریح کرد: در دوره مدیریت شهری قالیباف با توجه به مسأله ناحیه‌محور بودن، امتیازات خوبی را برای نیروهای نواحی در نظر گرفته می‌شد و انتظار ما این است که با توجه به زمان طولانی کار نیروهای خدمات شهری؛ شهردار تهران تفاوتی را در پرداختی‌ها به این نیروها نسبت به نیروهای ستادی داشته باشد.

پیرهادی همچنین به تعطیلی روز گذشته دو شهر قم و اراک به دلیل گرد و غبار اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ما در ماه‌های آینده و در فصل پاییز با وارونگی هوا مواجه هستیم، بنده از همین تریبون مجدد این موضوع را تذکر و هشدار می‌دهم که در این زمینه اقدامات لازم صورت بگیرد و دستگاههای متولی به وظایف خود عمل کنند.

وی همچنین با رد اخبار غیر استاندارد بودن خودروهای وارداتی گفت: این موضوع از اساس کذب است چرا که بنده با رئیس سازمان ملی استاندارد تلفنی صحبت کردم و بنا بر صحبت اسلام‌پناه، خودروهای وارداتی هیچ مشکلی به لحاظ استاندارند ندارند و قطعا واردات خودروهای باکیفیت می‌تواند منجر به کاهش آلودگی هوا شود و مواردی که از سوی برخی از سودجویان مطرح می‌شود جای تعجب دارد!

سید احمد علوی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به کاهش اختیارات شوراها و شهرداری‌ها در برنامه هفتم توسعه گفت: اگرچه شخص رئیس‌جمهور توجه ویژه‌ای به شورا و شهرداری‌ها دارد، اما در بدنه دولت این مسأله دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به حضور نیروهای مدیریت شهری در مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند حضور آقایان قالیباف و پیرهادی در مجلس فرصتی است اما باید این موضوع را نیز اشاره کنیم که متاسفانه توجهی به احکام مدیریت شهری در برنامه هفتم توسعه نشده است.

علوی از شهرداری تهران خواست نسبت به این مسأله تلاش بیشتری داشته باشد تا احکام خوبی در برنامه هفتم توسعه برای مدیریت شهری در نظر گرفته شود.

در همین رابطه:

  • رونمایی رئیس شورای شهر از یک سرقت جدید در تهران
  • عقب‌گرد تهران به 70 سال قبل؛ ستیز شهرداری با عابران پیاده
  • ترکیب هیات رییسه شورای شهر تهران تغییر می کند ؟

منبع: اکوایران

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.