وحید هروآبادی روحانی نزدیک به احمدی نژاد که فرار کرد کیست؟

آفتاب نیوز نوشت:

مریم جعفری‌آذرمانی با انتشار تصویری از همسرش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «وحید نه مشمول عفو شد، نه تخفیف مجازات و حتی تجمیع سه حکم و اجرای اشد مجازاتش هم قبول نشد یعنی باید ۳ سال و ۶ ماه تمام را در اوین می‌ماند؛ از فرصت اخیر استفاده کرد و از ایران خارج شد.»

براساس کزارش رسانه ها؛ این روحانی منتقد به دلیل نوشته‌های اعتراضی خود به خلع دائم لباس روحانیت و ۳ سال و ۶ ماه حبس محکوم شده بود و جهت گذراندن دوران محکومیتش در زندان اوین به سر می‌برد.

عکس| وحید هروآبادی  از ایران خارج شد

یاسمین طالقانی در خرداد درآرمان ملی نوشت: رسانه‌های اصولگرا خبر از بازداشت وحید هروآبادی، یک حامی محمود احمدی‌نژاد دادند اما هنوز این خبر از سوی رسانه‌های رسمی تایید نشده است. در خبر خبرگزاری رسا آمده است: «وحید هروآبادی از طلاب حامی حلقه انحراف که قصد خروج غیر قانونی از کشور را داشت با هوشیاری ماموران دستگیر شد. وی با پرداخت رشوه قصد خروج از مرز بازرگان داشت که با هوشیاری ماموران بازداشت و تحویل مقامات قضائی داده شد. هروآبادی سوابق متعددی از جمله نشر اکاذیب، اتهام‌زنی علیه نظام و تشویش اذهان عمومی را در پرونده خود دارد. وی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت زیادی داشت، از چند روز قبل فعالیت او به‌شدت کاهش یافته بود که به نظر می‌رسد این مساله حکایت از نقشه او برای خروج از کشور داشت. مواضع و دیدگاه‌های وی با حمایت رسانه‌ای معاندین همراه بوده و از زمان بازداشت وی رسانه‌های معاند و ضد انقلاب به حمایت از وی برخاسته‌اند.» دیده‌بان ایران هم نوشت: «مریم جعفری آذرمانی، شاعر و نویسنده، بامداد چهارشنبه، ۱۱خرداد، از بازداشت همسرش، وحید هروآبادی، در مرز بازرگان خبر داد. خانم آذرمانی در یک پیام توئیتری و بدون ذکر جزئیات نوشت: «همسرم وحید امشب هنگام خروج از مرز بازرگان دستگیر شد. وحید هروآبادی یک روحانی است که تابستان سال ۱۳۹۹ به‌دلیل نوشته‌های اعتراضی‌اش در شبکه‌های اجتماعی، در دادگاه ویژه روحانیت به‌اتهاماتی چون «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» محاکمه شد. گفتنی است هنوز هیچ خبر رسمی در مورد بازداشت وحید هروآبادی از سوی مقامات قضائی و انتظامی منتشر نشده است.»
دستفروشی برای دیده شدن؟
از سوابق هروآبادی چنین برمی‌آید که مانند احمدی‌نژاد شیفته دیده شدن است و برای رسیدن به هدفش از هر موضوعی بهره می‌برد که همین موضوع صحت بازداشت او را با تردید مواجه کرده است. چندی قبل بود که وحید هروآبادی تیرماه سال 99 با انتشار توئیتی از کیفرخواست علیه وی به دلیل دستفروشی خبر داد و گفت: از شعبه دوم دادگاه ویژه روحانیت تماس گرفته‌اند و 4اتهام را کیفرخواست کرده‌اند. پیش‌تر ازاین و در سال 97 وحید هروآبادی از روحانیون حامی احمدی‌نژاد در اعتراض به اخراجش پس از سخنرانی مقابل دادگاه انقلاب، در خیابان ۱۶ آذر تهران، آدامس و کیک فروخت که این حرکت با بازتاب زیادی در رسانه‌ها همراه بود. او در گفت‌وگویی در این باره گفته است: من ۱۵ سال هست که مشغول تحصیل و تدریس در مقاطع مختلف هستم. ۹ سال هم هست که در دانشگاه تهران به عنوان مبلغ و کسی که کار فرهنگی می‌کنه مشغولم. بار‌ها صحبت شد راجع به اینکه آیا شما با آقای احمدی‌نژاد مراوده داری؟ من گفتم: بله، مراوده دارم به من گفتند ما قبول داریم که شما با آقایان مراوده داری ولی از تریبون‌ها استفاده نمی‌کنی. ولی برای ما قابل قبول نیست که شما بیرون از اینجا با یک جریان سیاسی مراوده داری و این برای ما قابل قبول نیست. من به دوستان گفتم که خود شما قبول دارید که من سوء‌استفاده‌ای از امکانات نمی‌کنم. ما درگیر مسائل محرم بودیم که ناگهان با من تماس گرفتند و گفتند شما دیگر از امروز نیا چون ادامه همکاری ما با شما به صلاح نیست. من تو راه بودم و به دوستان گفتم از امروز نیام؟ گفتند حالا دیگه امروز رو داری می‌آیی عیب نداره بیا. ولی از فردا دیگر نیا که من گفتم نه دیگه من نمی‌یام. من هم در اعتراض به این موضوع رفتم سراغ دستفروشی. بر اساس حکمی که به وی ابلاغ شد، آقای هروآبادی توسط دادگاه تجدیدنظر بابت اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به ۱ سال حبس و برای اتهام هتک حیثیت روحانیت به دلیل دستفروشی با لباس روحانیت به ۲ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد. وحید هروآبادی پیش‌تر توسط شعبه دوم دادگاه ویژه روحانیت به ۱ سال و ۴ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری و ۲ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود. در سال 98 عبدالرضا داوری که به گفته سخنگوی قوه قضائیه به اتهامات متعددی از جمله ارتباط با کانال آمدنیوز در بازداشت به سر می‌برد، توسط وکیل خود، وحید هروآبادی برای شرکت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.
ادبیات سیاسی هروآبادی
در اظهارات او نشانی از تعامل سیاسی نیست چنانکه مهر 98 تاکید کرد: جریان بهار باید با تمام توان و قوا در انتخابات مجلس شرکت کند و هزینه هر گونه رد صلاحیت را بالا ببرد. هروآبادی با بیان اینکه من دولت آقای روحانی را نه اصلاح‌طلب می‌دانم و نه اصولگرا، گفت: این دولت به تناسب نفع خود گزاره‌های هر کدام از این دو جریان را تکرار می‌کند. وی ادامه داد: برخی اصولگرایان رویکردشان نسبت به مردم اینگونه‌است که خودشان را بی‌نیاز از رأی مردم می‌دانند. این کنشگر بهاری تصریح کرد: از سوی دیگر سخنان و طرح‌هایی که اصولگرایان مطرح می‌کنند، آنقدر با مطالبات جامعه فاصله دارد که جز خود و فامیل‌هایشان بعید است کسی به آنها رأی بدهد.
همسر هروآبادی کیست؟
همسر هروآبادی مریم جعفری آذرمانی است که مواضعی ضد آمریکایی داشته و در همایش‌های شهرستان ادب به مناسبت سالگرد اشغال سفارت آمریکا با سرودن اشعاری این مواضع را بیان کرده است. او برگزیده سومین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی برای کتاب پیانو و برگزیده هفتمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی برای کتاب دایره شده است.

نقدی به دادگاه متهمان «احتکار ماسک»

دلارهای پس از احیای برجام کجا خرج می‌شوند؟

از توییت های او که در گوگل نیز موجود است حمایت از مهسا امینی، مخالفت با سربازی و حجاب اجباری و مخالفت با ترور سلمان رشدی است. برخی می گویند که او در چند سال گذشته تغییر عقیده سیاسی عمده ای داده است.

خبرگزاری اصولگرای رسا نوشت :

اگر کسی می‌خواهد در دریای مواج لفاظی احمدی نژاد غرق نشود، باید به زندگی شارحان فرقه او دقت و به سخنانشان گوش دهد؛ همچون وحید هروآبادی.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، وحید هِرُوآبادی هفته گذشته در حال عبور غیر قانونی از مرز شمال غرب کشور، یا بهتر است بگوییم درحال فرار از کشور توسط مرزبانان آذربایجان غربی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد. هروآبادی با چهره و لباس مبدل و بدون گذرنامه قصد عبور از مرز بازرگان را داشت که موفق به این کار نشد. وی یکی از اعضای حلقه انحرافی است که از سوابق آن می توان به مواردی از قبیل کارشناس مذهبی شبکه معاند ایران‌ اینترنشنال و همچنین دفاع از محکومان و ضدانقلاب در فضای مجازی و تشویش اذهان عمومی در جریان حوادث آبان ۹۸ اشاره کرد.

فقط با کمی گشت و گذار در فضای مجازی و اکانت‌های منتسب به هروآبادی، می‌توان به خط فکری و نوع فعالیت‌های او دست یافت و هر شخص سلیم النفسی پس از دیدن مواضع او، قطعا او را محکوم می‌کند. فعالیت‌هایی علیه حجاب، علیه علما و روحانیون و جامعه روحانیت، تلاش‌هایی برای انتشار انتقادات بی‌اساس علیه نظام همچون ضرب و شتم و دستگیری هر شخصی که معترض‌ است به خصوص در قضیه معلمان و… . همچنین همسر وی، مریم جعفری آذرمانی شاعر و نویسنده‌ای است که بارها سروده‌هایش علیه نظام و رهبری منتشر شده و هم‌اکنون در خارج از کشور به مصاحبه با شبکه‌های معاند جهت محکوم کردن جمهوری اسلامی مشغول است.

وی ملبس به لباس روحانیت بود و چه خوب می‌شد اگر چنین افرادی به محض اینکه انحرافشان مشخص شد، از سوی صیانت حوزه علمیه چاره‌ای برایشان اندیشه شود که آبروی روحانیت را به باد ندهند. به عنوان نمونه باید گفت حجاب حکم رسمی و قطعی اسلام است اما این شخص علاوه بر اینکه علیه حجاب فعالیت می‌کرد، همسرش نیز اعتقادی به حجاب نداشت و در اکانت توییتری اش بارها به این علت که روسری سر می‌کرده و در برهه‌ای از زندگی‌اش حجاب داشته عذر خواهی کرده است. پدیده آخوندهای تازه به دوران رسیده و زرد را باید بسیار جدی گرفت و برایشان چاره‌ای اندیشید به خصوص در عصری که همه اینها با لباس روحانیت درون اینستاگرام مشغول فعالیت و به اصطلاح خودشان تبلیغ هستند.

شارح فرقه انحراف

عضو فرقه انحرافی

فرقه انحرافی نامی است که بر روی احمدی نژاد و حلقه اطرافیان او نهاده شده و این تسمیه چقدر به حق است. باید گفت برخلاف سخن برخی از جمله همسر هروآبادی، وحید از همان ابتدا تا کنون حامی احمدی نژاد و عضو فرقه بهار بوده است و چه بسا جزء تئوریسین‌ها و مبلغان آنان به شمار برود. در سال 97 مناظره او با امین اسدی در دفاع از فرقه بهار دلیلی بر بهاری بودنش است و همچنین در انتخابات مجلس 98، او در زمانی که عبدالرضا داوری، هنوز عضو حلقه اول احمدی نژاد بود و در زندان به سر می‌برد، به عنوان وکیل وی داوری را به عنوان نامزد انتخابات مجلس ثبت نام کرد.

هروآبادی بدون تردید جزء این حلقه بوده و هست و اگر کسی بر مبانی فرقه بهار اشراف داشته باشد، این مسأله را تصدیق می‌کند. هسته مرکزی فرقه انحرافی بهار بر اومانیسم بنا شده نظراتشان از آنجا نشأت گرفته است. به عنوان نمونه می‌توان به اصل ششم منشور بهار که منتشر شد اشاره کرد؛ «به سوی بهار، آزادی کامل و جامع را برای همه انسان‌ها می‌خواهد و بر این باور است که محدودیت و ممنوعیت، هیچ نسبتی با فلسفه خلقت انسان و شخصیت و حقیقت انسانی ندارد. انحصاری کردن آزادی را تقبیح می‌کند و آن را نشانه‌ای از برتری‌جویی و شاخصه اصلی شیطان می‌داند و با هر تصمیم و اقدامی که سالب آزادی مردم باشد به شدت مخالف است».

یکی از شارحان این بند وحید هروآبادی بود که دم از برداشتن حکم حجاب به عنوان قانون سلب آزادی می‌زد و ولایت فقیه را نیز قبول نداشت. بهترین راه برای تحلیل و نقد فرقه احمدی‌نژاد، افراد جدا شده از آنان هستند؛ به عنوان نمونه عبدالرضا داوری اردکانی. وی که طی سالیان اخیر جزء پنج نفر معتمد احمدی‌نژاد محسوب می‌شد و در جلسات تصمیم گیری آنان حاضر و مؤثر بود، پس از جدا شدن از احمدی نژاد درباره تفکرات وی نسبت به ولایت فقیه می‌گوید: «آقای احمدی‌نژاد در منشور بهار گفته است که رابطۀ امام زمان با همۀ انسان‌ها، رابطه‌ای یکسان است. ایشان از این مدعا می‌خواهد نتیجه بگیرد که “نیابت عام” وجود ندارد. می‌دانید که پایۀ تئوری ولایت فقیه این است که روحانیان و فقها “نیابت عام” دارند. حکومت دینی از همین نیابت عام استخراج می‌شود. احمدی‌نژاد سعی کرد با نیروهایی که با اصل ولایت فقیه تضاد یا زاویه دارند، ارتباط برقرار کند».

وبسایت اصولگرای جهان نیوز در سال 98 نوشت: حلقه انحرافی و حامیان اندک آنها همان طور که پیش تر مشخص بود برای جذب به فرقه خود هیچ گونه خط قرمزی متصور نیستند و صرفا افزایش تعداد برایشان مقصد است.

در تازه ترین مورد، فردی به نام وحید هروآبادی که ظاهرا طلبه بوده و مواضع وی نشان می‌دهد که از حامیان جدی حلقه انحراف موسوم به «بهار» است و کلیپ های دعای او برای آزادی مشایی و بقایی در صحن حضرت عبدالعظیم(ع) چندین بار از کانال های تلگرامی مرتبط با احمدی نژاد پخش شده، در واکنش به عذرخواهی مسافر هنجارشکن اسنپ که با برخورد راننده مواجه شده بود، از وی به موضوع خاطر حجاب اجباری عذرخواهی کرده و نوشته است:

«من هم به عنوان یک طلبه از شما و همه زنان ایرانی بابت حجاب اجباری عذرخواهی می‌کنم و اعلام می‌دارم که مناسک دینی باید با اراده و اختیار ملت‌ها اجرا شود تا واجد ارزش باشد نه زور و اجبار»

هرچند کم سوادی این به ظاهر طلبه در فهم بدیهیات ارزش پاسخگویی ندارد اما می توان این موضوع یعنی مخالفت با حجاب اجباری -که عَلم آن توسط عوامل ضدانقلاب همچون مسیح علینژاد بلند شده است- را هم در کنار سایر مواضع نفرات اصلی حلقه انحراف گذاشت و کارنامه آنها در انحراف را مجدد بررسی کرد.

شاید بتوان در نگاه خوش بینانه و به فرض نبود غرض ورزی های سیاسی، دلیل اصلی انحراف این جماعت مدعی را کم سوادی و یا بی سوادی در امور فقهی و یا به لسان امام راحل «نیمچه ملا» بودن دانست.

انتهای پیام

منبع: انصاف نیوز

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.