۴۲۴ هزار احراز هویت برخط در 3 ماهه ابتدایی سال انجام شد

۴۲۴ هزار احراز هویت برخط در 3 ماهه ابتدایی سال انجام شد

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس به نقل از قوه قضائیه، محمد کاظمی‌فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه در راستای اجرای سند تحول قضایی اقدامات متفاوتی برای هوشمندسازی قوه قضائیه صورت گرفته است، گفت: یکی از این خدمات احراز هویت برخط کد ثنا است. این موضوع دو سالی است که با بهره‌گیری از به روزترین تکنولوژی‌های جهان و با رعایت حریم خصوصی و در یک فضای کاملاً امن صورت می‌گیرد. خوشبختانه این فرایند در بازه زمانی بسیار بسیار کوتاه و در حدود کمتر از ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد در حالی که در گذشته باید برای احراز هویت به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه می‌شد و علاوه بر صرف زمان در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی هزینه‌های رفت و آمد و موارد دیگر را در بر می‌گرفت، اما امروز به واسطه هوشمندسازی قوه قضائیه این خدمت به صورت آنلاین در هر زمان از شبانه روز و در هر نقطه جغرافیایی قابل دسترسی است.

کاظمی‌فرد در ادامه با بیان اینکه کاهش حضور مردم در مجتمع‌های قضایی، رفع محدودیت‌های جغرافیایی، رعایت حقوق شهروندی، رفع محدودیت‌های زمانی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و دسترسی آسان و راحت بخشی از ویژگی‌های احراز هویت بر خط است گفت: بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در راستای هوشمندسازی قوه قضائیه با هدف تسریع امور مردم و رضایت آنان در جهت بهره‌مندی از این خدمات اولویت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه خوشبختانه با استقبال مناسب مردم از خدمات الکترونیک مواجه هستیم، گفت: در سه ماه ابتدایی سال گذشته۱۵۱ هزار و ۶۹۰ مورد احراز هویت برخط صورت گرفته است که در سال جاری و در بازه زمانی مشابه ۴۲۴ هزار و ۷۰۱ احراز هویت بر خط صورت گرفته است که نشان از ۱۷۹ درصد رشد در این موضوع دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.