اجرای عایق نانو برای پشت بام

اجرای عایق نانو برای پشت بام

عایق بندی پشت بام نانو یکی از روش‌های به روز و نوینی است که امروزه برای عایق بندی پشت بام، آب بندی ایزوگام، آب بندی پشت بام موزاییکی، سنگ و سرامیک استفاده می‌شود. در حقیقت این مدل از عایق‌ها جایگزین مناسبی برای ایزوگام هستند و به صورت مایع روی پشت بام اجرا می‌شوند. اجرای عایق کاری پشت بام در این حالت به صورت لایه‌ای بوده و برای هر نوع پشت بامی مناسب خواهد بود. عایق‌های نانو حداکثر کارایی و طول عمر را دارند و شما پس از عایق‌ کاری نانو می‌توانید تا مدت‌ها از آن بهره بگیرید. در ادامه قصد داریم اطلاعات دقیق و جامع‌تری از اجرای عایق نانو برای پشت بام را به شما توضیح دهیم.

01

عایق نانو پشت بام چیست و چه مزایایی دارد؟

عایق نانو پشت بام یکی از فرآورده‌های ضد آب نوین است که جهت عایق نمودن مکان‌های مختلف که در معرض رطوبت و بارش هستند، کاربردهای بسیار زیادی دارد. رطوبت و نم در هر مکانی موجب آزار و اذیت ساکنین و همچنین فرسوده شدن و از بین رفتن مصالح ساختمانی و در نهایت صدامه به زیبایی سازه می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاقات باید حتما قبل از نم و رطوبت با انجام برخی کارها و عایق بندی مناسب جلوی عوامل تاثیرگذار نم و رطوبت را بگیرید.

نحوه اجرای عایق کاری پشت بام نیز بسیار مهم است. چرا که در صورت اجرای نادرست و غیراستاندارد، رطوبت به داخل نفوذ پیدا می‌کند. بنابراین بازهم در این حالت امکان رخ دادن برخی مشکلات نظیر فرسودگی و از بین رفتن سازه وجود خواهد داشت. همچنین با نمور شدن محیط امکان ابتلا به بیماری‌هایی نظیر رماتیسم، سینوزیت و آنفولانزا وجود خواهد داشت.

همچنین با اجرا نادرست امکان حل شدن املاح، مواد و مصالح وجود دارد. در این حالت شما در سطح سازه یا پشت بام شوره یا سفیدک‌های مختلفی ار مشاهده خواهید کرد. در این حالت حتی شرایط برای رشد قارچ و باکتری نیز وجود خواهد داشت.

بنابراین به همین دلیل با اجرای عایق کاری پشت بام به درستی و اصولی انجام شود. در ادامه قصد داریم به طور کلی شما را با پیاده‌سازی و اجرای عایق کاری پشت بام به روش نانو بیشتر آشنا کنیم.

02

نحوه اجرای عایق بندی پشت بام با نانو

برای اجرای عایق پشت بام با عایق نانو ابتدا باید یک واحد مایع شیری رنگ غلیظ که جزء A نامیده می‌شود را به دو واحد پودر معدنی دانه ریز پارسیک که جزء B نامیده می‌شود را اضافه کنید. سپس این دو را به وسیله یک همزن برقی به خوبی با هم ترکیب کنید تا یک مایع کاملا یکنواخت به دست بیاید. پس از اینکه میزان غلظت مواد به حد مطلوبی رسید به مقدار کمی آب به عایق نانو اضافه کنید و آن را با غلطک نقاشی، قلمو یا پیستوله‌های کنیتکس پاش روی سطح مورد نظر اعمال نمایید.

بسته به سطح (استخر، بام، سرویس بهداشتی و…) باید بین 2 الی 3 مرتبه پس از خشک شدن کامل، لایه قبل از مجدد اعمال نمایید. بسیاری با چالش ترک خوردن سطح روبرو هستند. برای جلوگیری از ترک خوردن سطح، در هر لایه اجرا باید ضخامت کمی از مایع را روی سطح بریزید. پس از خشک شدن سطح کار، مقداری آب را به صورت پاششی روی آن در چندین مرحله بپاشید. در این حالت مخلوط آب مورد نیاز را حین خشک شدن به خود جذب خواهد کرد.

مزیت‌های عایق بندی نانو پشت بام چیست؟

عایق بندی پشت بام به وسیله عایق نانو دارای مزیت‌های بسیار زیادی است. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • قابلیت اجرا ساده و آسان با بهره از ابزارهای در دسترس مانند قلم مو، پیستوله و… .
  • قابل اجرا برای تمامی سطوح، حتی برای سطوحی که قبلا به وسیله سایر روش‌ها عایق بندی شده باشند.
  • مقاومت و توان بالا در برابر اشعه فرابنفش خورشید
  • عایق بندی نانو دوست‌دار محیط زیست است و برای طبیعت و محیط زیست ضرر و زیانی نخواهد داشت.
  • عایق نانو غیر سمی و فاقد عناصر آتش‌زا است. بنابراین خطری فرد را تهدید نخواهد کرد.
  • توان و پایداری بسیار بالایی در برابر پارگی یا انفصال دارد.
  • توان الاستیسیته بالا
  • این فرآورده به نسبت سایر روش‌های سنتی انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارد.
  • سرعت اجرا عایق بندی نانو بسیار بالاست.
  • دوام و ماندگاری این روش به نسبت روش‌های سنتی بسیار بالاست. این عایق حدودا بین 18 تا 20 سال بدون کوچکترین آسیب یا فرسودگی می‌تواند روی پشت بام شما کار کند. بنابراین نیازی به عایق بندی مجدد در طول چند سال نیست.
  • توان پایداری بسیار بالا در مواجه با عناصر شیمیایی، اسید و باز
  • این عایق در برابر دمای بسیار بالا و پایین توان مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. بنابراین این محصول در دمای بین -40 تا +100 بدون کوچکترین مشکل یا آسیبی می‌توان تاب بیاورد. بنابراین بهترین انتخاب برای عایق بندی پشت بام خواهد بود.
  • ترمیم و بازسازی در این روش در صورت مشخص شدن محل نفوذ به شدت سهل و آسان است. بنابراین در صورت هر گونه مشکلی، به راحتی ترمیم خواهد شد.
  • قابلیت بهره از پوشش‌های رنگی و عایقی به صورت همزمان

03

کاربردهای عایق نانو به غیر از پشت بام چیست؟

عایق‌های نانو در سایر موارد دیگر نیز کاربردهای بسیار زیادی دارند. به همین منظور شما به راحتی می‌توانید از این محصولات برای عایق بندی موارد زیر نیز بهره بگیرید:

  • از این نوع فرآورده می‌توانید روی انواع سطوح مختلف نظیر بتن، چوب، ایرانیت، گچ، ورق‌های بتنی و… استفاده کنید.
  • این محصول برای عایق بندی استخرها و انبارهای نگهداری آب نیز مناسب است.
  • با بهره از عایق نانو می‌توانید کف تراس، بالکن، حمام‌ها، سرویس بهداشتی و… را نیز عایق کنید.
  • عایق بندی جداره‌های ساختمان و نماکاری‌ها

یادداشت پایانی

همانطور که در طول این مطلب مطالعه کردید، عایق بندی نانو یک روش بسیار مدرن و نوینی است که امروزه برای عایق بندی پشت بام، سرویس بهداشتی، حمام و… استفاده از آن بهره می‌گیرند. کیفیت عالی، طول عمر و مقاومت بالا و همچنین نحوه اجرای بسیار راحت این دستگاه موجب شده تا افراد بسیار زیادی از آن برای عایق بندی سطوح خود بهره بگیرند.

منبع: افکارنيوز

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.