پیش‌بینی و واکنش سریع، از نیازمندی‌های مقابله با بحران است

پیش‌بینی و واکنش سریع، از نیازمندی‌های مقابله با بحران است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با تاکید بر خاص بودن بحران به دلیل یکنواخت نبودن و عدم اطلاع از زمان وقوع آن اظهار کرد: نمونه این وقایع در برف سال 1400 و دو باران سال 1401 خود را نشان داد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه بخشی از مدیریت بحران مربوط به پیش‌بینی است، افزود: بخشی از این مدیریت هم مربوط به داشتن اطلاعات از سبقه این حوادث است که در این رابطه داشتن اطلس و نقشه می‌تواند کمک کننده باشد.

وی با بیان اینکه همواره بررسی گذشته در موضوع بحران به آینده کمک خواهد کرد، تصریح کرد: در این مورد باید به مردم هم آگاهی‌های لازم داده شود.

افشارچی واکنش سریع را از دیگر موارد لازم در موقع بروز بحران عنوان کرد و گفت: در این میان احصای داشته‌ها و درواقع آگاهی از توانایی‌های موجود می‌تواند کمک کننده باشد، چرا که در این صورت می‌توان انتظارات از دستگاه‌ها را ارزیابی و در مواقع مورد نیاز مطالبه و اقدام کرد.

استاندار زنجان با ابراز رضایت از اقدام شهرداری و چند دستگاه دیگر در تهیه تجهیزات مورد نیاز برای مواقع وقوع بحران افزود: داشتن واکنش سریع هم نیازمند برگزاری مانورهای جدی است که باید مد نظر متولیان قرار گیرد.

وی به وجود مراکز خاص در سطح سطح استان برای توجه بیشتر در مواقع بروز بحران از جمله کارخانه‌هایی دارای مواد اولیه قابل اشتعال از جمله پنبه و یا مواد شیمایی اشاره و تصریح کرد: همه داشته‌های استان باید احصا و و مرتب به روزرسانی شده و در اختیار استان قرار گیرد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس