خاطرات تلخ افغانستان با «بازی اعداد» آمریکایی‌ها

خاطرات تلخ افغانستان با «بازی اعداد» آمریکایی‌ها    به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، در مستند «بازی اعداد» به تلخی بعضی اعداد برای افغانستانی‌ها اشاره شده است که هیچ‌گاه از ذهن و خاطره آن‌ها فراموش نخواهد شد.

این مستند تاکید می‌کند تلخی بعضی اعداد برای افغانستانی‌ها فراموش نشدنی است. اعدادی مانند ۲۹۷۴، ۹۱۰۰۰ و یا ۴۷۲۴۵ که هر یک از این اعداد مربوط به اشغال افغانستان و یک فاجعه طی ۲۰ سال حضور آمریکا و دوستانش در ناتو است. ۲۰ سالی که باعث شد تا سراسر این کشور زیبا تبدیل به آوار شود و از همه جایش بوی خون به مشام برسد.

در مستند «بازی اعداد» به کارگردانی عباس وهاج، تصاویری از اقرار سربازان و فرماندهان عالی‌رتبه آمریکایی در رابطه با کشتار بی‌رحمانه مردم افغانستان فراروی مخاطبان قرار گرفته است که همراه با مستندات تصویری از جنایات حضور نیروهای آمریکا و ناتو در خانه‌ها و خیابان و مساجد تا بیمارستان است، به گونه‌ای آمریکایی‌ها به بیمارستان پزشکان بدون مرز هم رحم نکردند.

این مستند فردا ساعت ۰۴:۰۰ از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود. بازپخش این مستند هم همان روز ساعت ۹:۰۰، ۱۵:۰۰، ۲۱:۰۰ و بامداد روز بعد ساعت ۰۱:۰۰ است.

منبع: اکونا پرس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.