ثبت‌نام بیش از ۱۶ هزار نفر در مسابقات قرآنی بسیج خراسان‌شمالی

ثبت‌نام بیش از ۱۶ هزار نفر در مسابقات قرآنی بسیج خراسان‌شمالی

سید اسماعیل حسینی، مسئول دارالقرآن سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: در روزه‌های محرم و عاشورا داریم که زمانی که جسارت بر سر مبارک حضرت به نهایت رسید و در حالی که سر مبارک بر نیزه بود شروع به خواندن قرآن کرد.

وی گفت: این قرآن خواندن، نشان از این بود که هیچ شکافی بین اهل بیت و قرآن نیست و امروز نیز بر ما لازم است تا فرهنگ قرآنی را در جامعه اشاعه دهیم.

مسئول دارالقرآن سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی افزود: امروزه میبینیم که در دنیا چه جسارت‌هایی به قرآن و مکتب اسلام می‌شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس سازمان بسیج تصمیم گرفت فرهنگ قرآن را در پایگاه‌های بسیج رونق دهد و در ۳ رشته فردی، خانوادگی و گروهی مسابقات قرآن را برگزار کند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: دایره برگزاری طوری دیده شده تا همه افراد از ۷ سال تا بزرگسال در این مسابقات شرکت کنند.

وی ادامه داد: در خراسان شمالی هزار و ۸۰ پایگاه بسیج در ۸۰ حوزه در حال برگزاری این مسابقات هستند که در مجموع ۸۵ مسجد درگیر برگزاری این مسابقات هستند.

مسئول دارالقرآن سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی بیان داشت: این مسابقات از اول تیرماه آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد که از مسابقات پایگاهی شروع و تا مرحله ناحیه ای یا مرحله شهرستانی برگزار شده است.

وی گفت: در اواسط مهرماه نیز مرحله استانی برگزار خواهد شد که برای این مرحله نیز امکان حضور علاقه مندان وجود دارد که با مراجعه به نواحی مقاومت امکان ثبت نام وجود دارد.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: تاکنون ۱۶ هزار و ۷۵۰ نفر در خراسان‌شمالی در این مسابقات شرکت کرده اند و در هر مرحله نفرات برتر به مرحله بعدی راه می‌یابند.

مسئول دارالقرآن سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی با اشاره به رتبه ۴ خراسان‌شمالی در تعداد ثبت نام کنندگان، افزود: این شرکت کنندگان در بخش‌های قرائت، ترتیل، حفظ، مفاهیم و … حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام حسینی در ادامه بیان داشت: بیشترین ثبت نام در حوزه فردی است و بعد از آن بخش خانوادگی بیشترین ثبت نام را داشته است.

پایان پیام/آ

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.