۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار طی سال گذشته وارد آذربایجان شرقی شد

۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار طی سال گذشته وارد آذربایجان شرقی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فرشکاران روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموع اعتبارات مصوب استان در سال ۱۴۰۰، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود و ۵۷ درصد آن جذب شد که ۳۴ درصد مبلغ جذب شده نیز به صورت اوراق بود در حالیکه در سال گذشته و تنها از محل دور اول سفر رئیس جمهور، ۹ هزار میلیارد تومان در استان جذب شد.

وی افزود: از مجموع اعتباری که در سال گذشته وارد استان شده ۹۵ درصد در دستگاه‌های اجرایی جذب شده و بیش از ۸۵ درصد آن برای تکمیل بزرگراه‌ها، سدها، پایاب سدها، راه‌های روستایی، نقاط حادثه خیز، انتقال آب، فاضلاب و سایر طرح‌ها هزینه شده است.

فرشکاران اضافه کرد: در دور دوم سفر نیز توانستیم بیش از یک هزار میلیارد تومان از منابع سازمان برنامه و بودجه کشور تخصیص دریافت کنیم که برای پیشرفت و تکمیل پروژه‌های عمرانی استان هزینه خواهد شد و به طور قطع در تکمیل زیرساخت‌ها و در مجموع رشد و توسعه استان در سال‌های آتی تأثیرگذار خواهد بود.

وی متذکر شد: مبلغ اعتبارات استان و سفر کاملاً مشخص بوده و خارج از قوانین برنامه و بودجه سنواتی نیست و برای جذب این اعتبارات و پیشبرد پروژه‌هایی که سالیان طولانی نیمه تمام رها شده بودند، مقامات عالی استان و شخص استاندار به صورت جهادی تلاش می‌کنند.

فرشکاران گفت: همت استانی باید ایجاد وحدت رویه باشد تا بتوانیم اعتبارات بیشتری به استان جذب کنیم و دروغی هم نداریم و همه اینها مثل روز روشن و عینی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی توضیح داد: در قانون بودجه برای پروژه‌های عمرانی سال‌های گذشته، پیش بینی اعتبارات و زمان شروع و پایان پروژه قید می‌شود؛ پس این یک وضع جدید نیست که تصور شود، این اعتبار وجود خارجی نداشته یا اعتبارات خود استان است و خارج از سقف قانون اتفاق می‌افتد.

فرشکاران گفت: اگر هیأت دولت به استان سفر کرده و می‌خواهد زخم‌های دوره‌های قبل را التیام بخشد و تلاش‌های مدیریت عالی استان در جذب اعتبارات بی سابقه به استان طی یک دهه گذشته ناراستی و کاستی قلمداد شود، بی انصافی و ناشی از ناآگاهی نسبت به مفاهیم فنی و تخصصی برنامه و بودجه است نه شفاف سازی.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.