استاندار هرمزگان: نمی خواهیم یک پوسته از بنادر با ظرفیت اسمی 6 میلیون اما با راندمان پایین داشته باشیم

استاندار هرمزگان: نمی خواهیم یک پوسته از بنادر با ظرفیت اسمی 6 میلیون اما با راندمان پایین داشته باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، روز گذشته هیأت عالی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان استاندارد و رییس سازمان اموال تملیکی کشور و نیز شماری از مدیران میانی با حضور در بندر شهید رجایی و پیرو سفر 4 روز پیش مخبر معاون اول رییس جمهور به هرمزگان، اختیار تعیین تکلیف 15 هزار کانتینر کالای موجود در بنادر این استان را به استاندار هرمزگان واگذار کردند.

حالا مهدی دوستی استاندار هرمزگان هم در این خصوص اظهار کرد: کشور به میزان کافی در حوزه زیرساخت‌ها سرمایه گذاری کرده است و ما نمی‌خواهیم یک پوسته از بنادر با ظرفیت اسمی 6 میلیون TEU با راندمان پایین داشته باشیم بلکه باید مشکلات بنادر با اصلاح قوانین به بیشترین راندمان را از ظرفیت فعلی برسد.

به گفته دوستی، این جلسات برای افزایش بهره وری بنادر استان است چرا که بنادر مشکل پس کرانه داشتند و بخشی از ظرفیت نیز توسط رسوب کالا معطل مانده بود و با زحمات مسئولان دولت در حال رفع این مشکلات هستیم.

استاندار هرمزگان گفت: برای حل این مشکلات نیازمند تصمیمات سخت هستیم با جلساتی که برگزار شد مسائل باقی مانده شفاف شد و اختیاراتی که معاون اول رئیس جمهور تفویض کردند می‌تواند سبب باز شدن دست استان در امور شود و راندمان بنادر افزایش یابد و از سوی دیگر نیز تحول جدی در نظام صنعتی کشور اتفاق خواهد افتاد.

در پی گزارشاتی درباره ایستایی بیش از ۲۵ هزار کانتینر حاوی کالاهای وارداتی مختلف در گمرکات شهید رجایی و شهید باهنر، ۱۴ شهریور امسال محمد مخبر در یک برنامه‌ای از پیش تعیین نشده با همراهی وزیر جهاد کشاورزی، رییس کل گمرک ایران، استاندار هرمزگان، معاون وزیر صمت و برخی مدیران مربوطه در سفری چند ساعته عازم بندرعباس شد و با حضور در اسکله بندر شهید رجایی و بخش های مختلف گمرکات این بندرگاه، گزارش٬های واصله را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

مخبر در این جلسه بیان کرده بود که ایستایی کالاها در مبادی ورودی کشور هیچ گونه توجیهی ندارد و رسوب آن‌ها در انبارهای گمرک را بیش از ۲ ماه نباید تحمل کرد، لازم است ظرف سه تا چهار روز تمامی عوامل ایجاد وضعیت موجود، شناسایی و دسته بندی شده و برای رفع آن‌ها تدبیر موثر اندیشیده شود.

بندر شهید رجایی با وجود اعلام ظرفیت اسمی 6 میلیون کانتینر در سال اما به لحاظ ظرفیت انبارداری و مدیریت کانتینرها ظرفیت محدودی دارد و مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان چند روز پیش گفته بود که 70 درصد ظرفیت این بندر پر شده اما بازدید دیروز رییس استاندارد از بندر موجب رد این ادعا شد و قرار شد تا زمان ترخیص کالاها از گمرکات کاهش و نیز استاندار هرمزگان درباره 15 هزار کانتینر کالای رسوبی در این بندر نیز تصمیم گیری کند.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.