بهترین روش تبلیغات برای پزشکان چیست؟

در این مقاله انواع روش‌های تبلیغاتی برای پزشکان را بررسی نموده و در نهایت به روش تبلیغاتی پیام کوتاه انبوه برای پزشکان میپردازیم. بهترین روش تبلیغات برای پزشکان چیست؟

با ما همراه باشید. وقتی این پیامک را دریافت کردم بیشتر خوشحال شدم تا ناراحت! چون دیگر لازم نبود ۸۰ کیلومتر بیهوده، تا آن سر شهر بروم. چه خوب شد که اینجور چیزها را با پیامک اطلاع می‌دهند وگرنه مثل قدیم‌ها باید کلی راه می‌رفتیم و در آخر هم با در بسته مواجه می‌شدیم. واقعاً که سامانه پیامک تبلیغاتی یک‌ جاهایی معجزه می‌کند! اطلاع‌رسانی از طریق اس ام اس به بیماران و همراهان یکی از کارهایی است که خاطره‌ای خوش در ذهن آنها به جا می‌گذارد.

اگر شما مدیر یک بیمارستان، مرکز بهداشتی یا درمانگاه هستید، سامانه پیامکی می تواند به شما کمک کند که از طریق ارسال پیامک انبوه، با مخاطبان خودتان ارتباط برقرار کنید. سامانه پیامکی برای مراکز زیبایی، دندانپزشکی، چشم پزشکی، فیزیوتراپی، دامپزشکی، توانبخشی، اپتیک و داروخانه معجزه می‌کند. اما چطور؟ الان به شما می‌گویم! اما قبل از آن بگذارید کمی بازاریابی مراکز پزشکی را بررسی کنیم.

بهترین روش‌های بازاریابی برای پزشکان کدام است؟

به گزارش ملی پیامک، حالا دیگر روش‌های بازاریابی و تبلیغات بسیار پیشرفته و سریع شده‌ است. افرادی که از روش‌های قدیمی برای گسترش کسب‌و‌کارهای خودشان استفاده می‌کنند، باید آگاه باشند که از رقبایشان عقب خواهند افتاد. این مسئله شامل مراکز پزشکی هم می‌شود. رقبای شما با استفاده از روش‌های نوین بازاریابی تلاش می‌کنند تا روند مراجعه و درمان بیماران را ساده‌تر کنند. حالا با توجه به مقدمه‌ای که خدمتتان گفتم، بیاید نگاهی به انواع روش‌های بازاریابی برای مراکز پزشکی بیندازیم.

تبلیغات گوگل

بسیاری از بیماران، دیگر برای پیداکردن یک پزشک یا یک مرکز درمانی معتبر از دوستانشان پرس‌و‌جو نمی‌کنند. آنها مرورگر موبایل خودشان را باز می‌کنند و مستقیماً عبارت موردنظر خودشان را در گوگل جستجو می‌کنند. پس اگر تا الان اقدام به ساختن یک وب‌سایت عالی نکردید، در همین مرحله از گردونۀ رقابت‌ها حذف می‌شوید. حالا فرض کنیم که شما یک وب‌سایت خوب هم دارید. آیا بیماران تمام لینک‌های پیشنهادی گوگل را باز می‌کنند؟

همانطور که می‌بینید با جستجوی عبارت بهترین مراکز زیبایی، گوکل بالای 30 هزار نتیجه برای شما پیدا می‌کند. اما تحقیقات نشان می‌دهد که تنها درصد کمی از کاربران صفحه اول نتایج گوگل را رد می‌کنند و به صفحات بعدی می‌روند. حالا اینجا دیگر نوبت شماست که وارد عمل شوید و کاری کنید که تبلیغاتتان در صفحه اول و چه بهتر که در لینک اول نمایش داده شود. آیا این کار شدنی است؟ بله. با تبلیغات گوگل! تبلیغات گوگل یا همان Google Ads باعث می‌شود تا افراد با جستجو کردن سوالشان، مستقیما به شما متصل شوند و اولین چیزی که می‌بینند لینک شما باشد. برای آگاهی بیشتر با این روش شگفت‌انگیز بازاریابی، به صفحۀ تبلیغات گوگل ما در سایت نوین مراجعه کنید.

ایمیل مارکتینگ

هنوز کاربران بسیاری در سراسر دنیا از ایمیل استفاده می‌کنند. به همین دلیل ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی یکی از روش‌های بسیار مهم و پربازده برای مراکز پزشکی می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از ایمیل مارکتینگ، مزایا و ویژگی‌های مرکز پزشکی خودتان را برای مخاطبانتان شرح دهید و همچنین برتری خدمات‌تان را نسبت به رقبا در قالب بازاریابی ایمیلی بیان کنید. پیشنهاد می‌کنم اگر مدیر یک مرکز پزشکی هستید و به دنبال راهی برای تبلیغات می‌گردید، حتماً مقاله ایمیل مارکتیگ ما را بخوانید.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی بزرگ‌ترین تریبون برای اطلاع‌رسانی هستند. این روزها دیگر همه در اینستاگرام هستند و به‌سرعت از هر موضوعی مطلع می‌شوند. پس با این حساب باید به شما بگویم که اگر هنوز به جمع اینستاگرامی‌ها نپیوسته‌اید، بزودی کسی جایتان را خواهد گرفت! پس دست به کار شوید و صفحۀ خودتان را راه بیاندازید. آن هم با تولید محتوای فوق‌العاده و افزایش فالوور بسیار در اینستاگرام. ابداً هم نگران تبلیغات در اینستاگرام و مدیریت صفحه‌تان نباشید. دیدوگرام هر آنچه نیاز دارید را به شما می‌گوید.

و اما بازاریابی پیامکی

شاید بتوان گفت بازاریابی پیامکی مهم‌ترین روش بازاریابی و تبلیغات برای مراکز پزشکی و درمانی است. شاید آدم‌ها در موقعیت‌هایی به اینترنت دسترسی نداشته باشند، اما مسلماً همه به موبایل دسترسی دارند. شاید ایمیل‌های خودشان را نخوانند و اینستاگرامشان را چک نکنند، اما امکان ندارد که در طی روز چندین بار به موبایلشان نگاه نکنند. پس بازاریابی پیامکی و استفاده از پنل اس ام اس را جدی بگیرید!

بازاریابی پیامکی چطور به کمک پزشکان می‌آید؟

مهمترین ویژگی بازاریابی پیامکی که باعث می‌شود برای هر کسب‌و‌کاری مناسب باشد، امکان انتخاب مخاطب تبلیغات است. به این معنا که شما با استفاده از پنل اس ام اس به یک بانک بزرگ از شماره‌ دسترسی پیدا می‌کنید و بر اساس نیازتان انتخاب می‌کنید که :

  • چند سال داشته باشند؟

  • اهل کجا باشند؟

  • شغلشان چه باشد و …

ارسال پیامک به‌صورت انبوه، به دو صورت کار پزشکان را راحت می‌کند. از طریق ارسال پیامک به بیماران و همچنین ارسال پیامک به کارکنان مرکز. برای آشنایی بیشتر با این دو روش و همچنین آشنایی با مزایای ارسال پیامک انبوه با سامانه ملی پیامک تا پایان این مقاله با من همراه باشید.

ارتباط با بیماران

یادآوری، تایید، تغییر یا لغو قرار ملاقات :

در مراکز بهداشتی و مطب‌ها چند روز مانده به نوبت بیمار، با او تماس گرفته و زمان ملاقات را یادآوری می‌کنند. شما می‌توانید این کار را به‌راحتی و با ارسال اس ام اس زماندار به‌صورت خودکار انجام دهید. با سیستم جدید نوبت‌دهی در مطب‌ها، امکان رزور نوبت با ارسال پیامک به جای تماس گرفتن‌های بیهوده، وجود دارد. همچنین مراجعین شما می‌توانند با استفاده از سامانه پیامکی شما، به‌راحتی قرار ملاقاتشان را تایید و لغو کنند و یا آن را تغییر دهند

امکان ارتباط مستقیم بیمار با پزشک :

شما می‌توانید با استفاده از پنل اس ام اس، از طریق جمع‌آوری نتایج پزشکی و آزمایشات، با بیمار خودتان در ارتباط باشید و نکات پزشکی را هرازچندگاهی به او یادآوری کنید. اینگونه بیمار متوجه می‌شود که نگران سلامتی او هستید. پنل اس ام اس تبلیغاتی یک روش بسیار ساده برای نزدیکتر کردن ارتباط است. بیمار تحت درمان به توجه پزشک یا ارائه‌دهنده خدمات پزشکی خود نیاز دارد.

یادآوری مصرف دارو :

بسیاری از بیماران شما را، سالمندان و کارمندان تشکیل می‌دهند. این افراد معمولا به دلیل کهولت سن و یا مشغله کاری، فراموش می‌کنند داروی خودشان را مصرف کنند. پنل اس ام اس این امکان را به شما می‌دهد تا به‌راحتی زمان مصرف داروی بیمارانتان را به‌صورت اتوماتیک به آنها یادآوری کنید. نکته بسیار مهم در استفاده از سامانه پیامکی، در نظر گرفتن بهترین زمان برای ارسال پیامک انبوه است.

ارزیابی خدمات ارائه‌شده :

پنل پیامک تبلیغاتی یک راه بسیار مناسب و پربازده برای پرسیدن نظر بیماران است. مدیران بیمارستان‌ها، مطب‌ها و … می‌توانند در هر مرحله از درمان نسبت به نظرسنجی و بهبود کیفیت فعالیت‌های خودشان اقدام کنند.

ارتباط با کارکنان

اطلاعات در مورد تغییرات کارکنان :

مدیریت پرسنل امری زمان‌بر و دشوار است. ارسال اس ام اس انبوه باعث صرفه‌جویی بسیار در زمان مدیران مراکز پزشکی خواهد شد. شما می‌توانید به‌منظور استخدام و جایگزینی نیروها از پنل پیامکی خود استفاده کنید.

اخبار، اطلاعیه‌ها و هشدارها :

انتقال دادن هرگونه اطلاعاتی که نیاز است در مجموعه صورت بگیرد، به‌راحتی از طریق پنل اس ام اس قابل انجام است. کارکنان شما تمام پیامک‌هایشان را می‌خوانند.

ارتباط با تامین کنندگان :

ارائه گزارش کار و نحوۀ مدیریت مالی بین شما و تامین‌کنندگان‌تان با استفاده از سامانه پیامکی بسیار شفاف و سریع خواهد بود.

از دیگر مزایای ارسال پیامک انبوه برای مراکز پزشکی

  • زمانی که مراحل درمان بیمار به پایان رسید، با ارسال یک پیامک ساده به‌صورت اتوماتیک برای او آرزوی سلامتی کنید. شاید ساده به نظر برسد، اما تاثیر فوق‌العاده‌ای در روحیه بیمار و وجهه کاری شما دارد.

  • همچنین ارسال یک پیامک ساده در ایام خاص (ترجیحاً اعیاد و روزهای شادی)، می‌تواند روحیۀ بیمارانتان را تازه کند.

  • نکات ساده آموزشی درباره سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها، باعث می‌شود تا همیشه در یاد بیمارانتان ماندگار شوید.

تمام این کارها بسیار تاثیرگذار است اما تنها به این شرط که از راه درست و اصولی انجام شود. پیشنهاد می‌کنم وبلاگ سامانه پیامکی ما یعنی ملی پیامک را مطالعه کنید تا با قدرت شگفت‌انگیز بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک انبوه آشنا شوید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

منبع: دنيای اقتصاد