دانگ فنگ M-Hero، هیولای آفرود با 1000 اسب بخار قدرت

دانگ‌فنگ سرانجام عرضه مدل M-Hero 917 را در چین آغاز کرده است. این خودرو یک هیولای آفرود است که با پیشرانه‌های تمام الکتریکی و الکتریکی با موتور بنزینی افزایش‌دهنده برد به بازار عرضه خواهد شد. M-Hero یک برند آفرودی سطح بالا متعلق به دانگ‌فنگ است. پس از عرضه مدل غیرنظامی واریور M50، دانگ‌فنگ متوجه شد که تقاضای زیادی برای چنین خودروهایی وجود دارد. درنتیجه، این شرکت مدل‌های جدید واریور را در دو بخش توسعه داد. بخش اول شامل خودروهای درون‌سوز با مدل‌هایی مثل M50 و MS600 می‌شود درحالی‌که دومی مدل‌های الکتریکی تولید می‌کند. این شعبه به یک برند مستقل بنام M-Hero تبدیل شده است.

M-Hero 917 حدود یک سال پیش معرفی و در اوایل امسال تولید آن در چین آغاز شد. چهار ماه بعد نیز دانگ‌فنگ این شاسی‌بلند بزرگ را به بازار چین عرضه کرد. M-Hero 917 در ظاهر یک شاسی‌بلند خشن با سپرهای بزرگ، فاصله زیاد از زمین، اوورهنگ‌های کوتاه و چراغ‌های LED تیز است. این خودرو 4,987 میلی‌متر طول، 2,080 میلی‌متر عرض و 1,935 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2,950 میلی‌متر است اما در داخل تنها پنج صندلی دارد.

این شاسی‌بلند چینی در داخل به سه نمایشگر مجهز است که شامل صفحه آمپر، نمایشگر لمسی مرکزی و نمایشگر سرنشین جلو می‌شود. در اینجا همچنین کنسول مرکزی عریض با دسته‌دنده بزرگ و پد شارژ گوشی به چشم می‌خورد. همچنین برای روکش صندلی‌ها هم آلکانترا قابل سفارش خواهد بود که برای یک شاسی‌بلند آفرودی تصمیم عجیبی به نظر می‌رسد.

پیشرانه دانگ فنگ M-Hero 917

این خودرو روی پلت‌فرم جدید MORA دانگ‌فنگ ساخته شده است و با دو نوع قوای محرکه عرضه می‌شود. مدل اول تمام الکتریکی بوده و به چهار موتور مجهز است که مجموعاً 1088 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و خودرو را ظرف 4.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسانند. انرژی موردنیاز این موتورها توسط یک پکیج باطری 140 کیلووات ساعتی ساخت CATL تأمین می‌شود که هرچند ظرفیت عظیمی است اما به دلیل وزن 2300 کیلوگرمی خودرو و قدرت بالای آن، برد M-Hero با هر بار شارژ کامل تنها 505 کیلومتر خواهد بود که طبق استاندارد خودروهای الکتریکی امروزی رقم کمی است.

به همین دلیل، برای این خودرو نسخه‌ای با پیشرانه بنزینی به‌عنوان افزایش‌دهنده برد هم ارائه می‌شود. این نسخه به سه موتور الکتریکی با 816 اسب بخار قدرت به همراه یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با 197 اسب بخار قدرت مجهز است. البته این پیشرانه هیچ نیرویی به چرخ‌ها نمی‌دهد و صرفاً به‌عنوان یک ژنراتور به شارژ باطری‌ها می‌پردازد. این نسخه از باطری‌های 66 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و برد کلی آن با موتور بنزینی به 1032 کیلومتر می‌رسد.

قیمت دانگ فنگ M-Hero 917

قیمت M-Hero 917 در نسخه تمام الکتریکی از 697,700 یوآن معادل 95,730 دلار و در نسخه افزایش‌دهنده برد از 637,700 یوآن معادل 87,500 دلار آغاز می‌شود؛ بنابراین، شاسی‌بلند دانگ‌فنگ خودروی بسیار گران‌قیمتی ولی بااین‌وجود، خودروساز چینی قصد دارد امسال 1500 دستگاه و سال‌های بعد 4 هزار دستگاه از آن به فروش برساند.

نوشته دانگ فنگ M-Hero، هیولای آفرود با 1000 اسب بخار قدرت اولین بار در چرخان پدیدار شد.

منبع: چرخان

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.