آغاز مانور زلزله و ایمنی با همکاری سازمان کشورهای ترک در قزاقستان

آغاز مانور زلزله و ایمنی با همکاری سازمان کشورهای ترک در قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، مانور دو روزه زلزله و ایمنی با عنوان «ژر-۲۰۲۳» با حضور کشورهای عضو سازمان کشورهای ترک در قزاقستان آغاز شد.

در رزمایش فرماندهی و ستادی "ژر-۲۰۲۳" علاوه بر خدمات حفاظت مدنی قزاقستان، خدمات امداد و نجات اضطراری ادارات اورژانس کشورهایی از سازمان کشورهای ترک مانند آذربایجان، مجارستان، قرقیزستان، ترکیه و ازبکستان شرکت می‌کنند.

هدف اصلی این رزمایش آمادگی و آموزش مردم، القای فرهنگ عمومی ایمنی و همچنین افزایش سطح آمادگی نیروهای پدافند غیرنظامی در هنگام زلزله است.

در مناطق زلزله خیز مانند مناطق آلماتی، چیمکنت، آبای و ژتیسو، قزاقستان شرقی، ژامبیل، قیزیلوردا و ترکستان تمرینات از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح برگزار می‌شود.

در طول آموزش ایمنی در برابر زلزله، ساکنان اقدام مناسب در هنگام زلزله‌های مخرب را یاد می‌گیرند و برخی از عناصر مانند شناسایی مکان‌های امن، تجمع در نقاط پذیرش جمعیت آسیب دیده را به صورت عملی تمرین می‌کنند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.