مرمت امامزاده شاهزاده حسین فراهان به اتمام رسید

مرمت امامزاده شاهزاده حسین فراهان به اتمام رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید نیکنام گفت: مرمت عملیات زدودن لایه‌های رنگی، خارج‌کردن بندهای فرسوده، بندکشی، برچیدن کاشی‌های سرامیک به پایان رسیده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فراهان افزود: این مکان مقدس دارای سه ایوان بزرگ، یک حسینیه و گنبدخانه‌های دو پوشه بر فراز بخش اصلی است که ارتفاع هر یک از گنبدها ۱۱ متر و قطر آنها ۵/۶ و ۵/۷ متر است. بقعه اصلی ۸ ضلع دارد، و شامل دو پوشش آجری از بیرون و طاق ضربی گچی از داخل است. پوشش بیرونی در ۱۲ رکن احداث شده که بنای اصلی مربوط به دوره قبل از صفویه و دوران ایلخانی و استوانه‌ای شکل بوده و دو دیواره دارد که وسط دو دیوار پوک و توخالی است.

وی تصریح کرد: قدمت این بنای تاریخی ارزشمند که با گنبد منحصر به فرد مربوط به قرن ۹ و ۱۰ و با شماره ۱۹۱۹ در ۲۰ مهر ۱۳۷۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.