راز سفر هیئت امنیتی عالی رتبه به فرماندهی یارالله به سنجار

راز سفر هیئت امنیتی عالی رتبه به فرماندهی یارالله به سنجار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که هیئت امنیتی به ریاست عبدالامیر یارالله رئیس ستاد ارتش عراق امروز دوشنبه رهسپار سنجار شده اسند.

وزارت دفاع عراق در بیانیه ای اعلام کرد:قیس المحمداوی، معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق و قاسم المحمدی، فرمانده نیروی زمینی ارتش این کشور در این سفر عبدالامیر یار الله را همراهی می کنند.

درباره علت سفر این هیئت به سنجار هم اعلام شد که هدف از این سفر، اطلاع از وضعیت امنیتی و استقرار واحدهای نظامی است.

شنگال به عربی سنجار شهری در استان نینوا در شمال غرب عراق است.

یکی از بزرگترین بازیگران بین المللی در قضیه سنجار، آمریکا است.

کامل البیاتی یک کارشناس سیاسی عراقی در اظهاراتی گفته است که طرح آمریکا این است که سنجار به محل ارتباط بین کردهای سوریه و عراق تبدیل و از این طریق اراضی دو طرف به هم متصل شود.

«کامل البیاتی» افزود: حسکه زیر نظر شبه نظامیان قسد مورد حمایت آمریکا است و آمریکایی ها نفت و گندم سوریه را به صورت روزانه به سرقت برده و وارد خاک عراق می کنند و هر روز در رفت و آمد بین اراضی سوریه و شمال عراق هستند. برخی شخصیت های سیاسی مزدور در عراق وجود دارند که می کوشند با قرار دادن سنجار زیر سلطه اداری و امنیتی اربیل، طرح آمریکا برای ارتباط مناطق کردنشین سوریه و عراق را به اجرا در آورده تا انتظارات واشنگتن برای نقل و انتقال آزادانه بین دو منطقه را فراهم کنند. طرح این شخصیت های سیاسی مزدور عراقی، پیشبرد تقسیم و تجزیه عراق است.

منبع: مهر