تعیین مهلت یک ماهه جهت تأمین آب شرب شهروندان جاجرمی

تعیین مهلت یک ماهه جهت تأمین آب شرب شهروندان جاجرمی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا براتی زاده صبح دو شنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: دستگاه قضائی در خصوص ضرورت رفع مشکلات، ساماندهی و ترمیم منابع تأمین و خطوط انتقال آب شرب جاجرم ورود کرده است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: متأسفانه در جریان بارش‌های شدید طی ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۲ در شهرستان جاجرم، خسارات متعددی به زیرساخت‌های این شهرستان از جمله منابع تأمین و خطوط انتقال آب از قنات تنگه گزی به مخزن شهر وارد شد.

وی افزود: انتقال آب از منبع تأمین اولیه آب شرب، حفر چند حلقه چاه نیز به عنوان منابع جایگزین در دستور کار قرار گرفت ولی این پیش بینی و اقدام هم نتوانست از لحاظ کمی و کیفی پاسخگوی نیاز این شهرستان در این حوزه باشد.

براتی زاده با اشاره به مکاتبات عدیده انجام شده و عدم توفیق در کسب نتیجه مطلوب، از عزم جدی دستگاه قضائی در تداوم روند پیگیری این موضوع خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر با هدر رفت منابع تأمین اولیه آب حاصل از قنات تنگه گزی انتظار می‌رود مسؤولان هر چه سریع‌تر نسبت به ساماندهی و ترمیم خطوط انتقال آب از همان منبع تأمین اولیه اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در ادامه ضمن هشدار به مدیر عامل آب و فاضلاب استان در خصوص عواقب و پیامدهای عدم اجرای این دستور در موعد پیش بینی شده، به دادستان عمومی و انقلاب جاجرم مأموریت داد این موضوع را در موعد مقرر پیگیری و نتیجه را جهت اقدام قانونی لازم به حوزه ریاست دستگاه قضائی در استان گزارش کند.

براتی زاده اظهار کرد: قطعاً با هر گونه قصور یا تقصیر و یا مصادیق ترک فعل از سوی مدیران اجرایی در این حوزه طبق ضوابط و مقررات قانونی برخورد خواهد شد ۰