پیش نیاز وردپرس چیست و از کجا تهیه کنیم؟

پیش نیاز وردپرس چیست و از کجا تهیه کنیم؟
پیش نیاز وردپرس چیست و از کجا تهیه کنیم؟

وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های توزیع محتوا در سراسر جهان به حساب می‌آید که به واسطه داشتن یک سری ویژگی‌های خاص و کلیدی، محبوبیت زیادی هم به دست آورده است. به صورت کلی، برای استفاده از این سیستم شما باید با پیش نیاز وردپرس آشنا باشید تا در بهترین حالت ممکن نسبت به راه‌اندازی سایت با استفاده از آن اقدام نمایید. امروز ما قصد داریم تا در مورد مهم‌ترین پیش نیاز های وردپرس با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

پیش نیاز‌های مالی وردپرس

اولین مسأله‌ای که شما باید به آن توجه کنید، پیش نیاز وردپرس از نظر مباحث مالی می‌باشد. خیلی از افراد به این مسأله توجهی ندارند. استفاده از سیستم توزیع محتوای وردپرس کاملاً رایگان نیست. شاید برای دانلود وردپرس و نصب این سیستم شما نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین نداشته باشید اما تأمین یک محیط اولیه برای اجرای وردپرس به هزینه نیاز دارد. پس برای دریافت بیشترین بازدهی ممکن، شما باید یک بودجه مشخص را از همان ابتدای فعالیت برای وردپرس مشخص نمایید.

وردپرس رایگان است اما قالب‌هایش تا چند میلیون تومان قیمت دارند. استفاده از قالب‌های آماده و پولی به شما اجازه می‌دهد تا ظاهر سایت را بر اساس نیاز‌های خودتان ارتقا دهید اما اگر شما هم به دنبال دریافت بیشترین بازدهی ممکن هستید، بهتر است کمی هزینه را افزایش دهید و یک قالب اختصاصی تهیه کنید. استفاده از قالب‌های اختصاصی برای وردپرس همواره نتایج مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

دیگر فاکتوری که می‌تواند هزینه مورد نیاز شما برای راه‌اندازی سایت از طریق وردپرس را تحت تأثیر خود قرار دهد، به افزونه‌ها و پلاگین‌های مختلف اشاره دارد. برای ارتقا امنیت، سرعت و افزودن امکانات جدید‌تر به این سیستم توزیع محتوا شما باید از یک سری پلاگین‌های خاص استفاده کنید. پلاگین‌های با کیفیتی که توسط تیم‌های حرفه‌ای توسعه داده شده‌اند، معمولاً قیمت زیادی هم دارند. پس برای دریافت بیشترین بازدهی ممکن، شما باید لیست پلاگین‌های مورد نیاز را خود را یادداشت کنید و بر همان اساس، بهترین و خوش قیمت‌ترین موارد را تهیه نمایید.

پیش نیاز وردپرس از نظر سخت‌افزاری

آموزش وردپرس پیش نیاز وردپرس چیست و از کجا تهیه کنیم
آموزش وردپرس پیش نیاز وردپرس چیست و از کجا تهیه کنیم

در این آموزش وردپرس با پیش نیاز‌های مالی وردپرس آشنا شدیم، بیایید تا به سراغ پیش نیاز‌های سخت‌افزاری برویم. وردپرس برای اجرا به یک سرور نیاز دارد. سرور‌های موجود در بازار می‌توانند دسته‌بندی‌های متنوعی هم داشته باشند. خیلی از کارشناسان به این مسأله توجهی ندارند اما لوکال هاست فقط به شما اجازه می‌دهد تا سایت را روی کامپیوتر خود اجرا کنید. یعنی با استفاده از لوکال هاست، امکان راه‌اندازی سایت به صورت عمومی وجود ندارد.

برای خرید سرور هم گزینه‌های زیادی جلوی پای شما قرار گرفته است. اولین مسأله‌ای که شما باید به آن توجه کنید، موقعیت مکانی سرور می‌باشد. سرور‌های اروپا قیمت ارزان‌تری دارند اما سرعت آن‌ها در مقایسه با سرور‌های داخلی کمی پایین‌تر است. با انتخاب یک سرور ایران، شما می‌توانید سرعت سایت خود را برای کاربران داخلی افزایش دهید. البته که برای شروع کار، سرور‌های خارجی و اروپایی هم بازدهی مطلوبی را به همراه دارند. میزان رم، نوع پردازنده و درصد آپ تایم و پروتکل‌های امنیتی سرور از جمله دیگر مواردی هستند که روند نصب و راه‌اندازی وردپرس را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند.

پیش نیاز های وردپرس از نظر نرم‌افزاری

قالب وودمارت
قالب وودمارت

سومین دسته‌بندی از پیش نیاز های وردپرس، به موارد نرم‌افزاری اشاره دارند. پیش نیاز های وردپرس از نظر نرم‌افزاری خیلی پیچیده نیستند. اگر شما به دنبال راه‌اندازی لوکال هاست برای تست قالب و پلاگین هستید، می‌توانید از XAMPP استفاده نمایید. اما اگر شما به دنبال استفاده از یک سرور حرفه‌ای برای راه‌اندازی سایت به صورت کامل هستید، باید کنترل پنل خود را به صورت دقیق انتخاب نمایید.

هاست، یک واسطه میان وردپرس و سرور به حساب می‌آید. کارشناسان روی سرور هاست نصب کرده و با استفاده از هاست نسبت به راه‌اندازی یک سایت با استفاده از وردپرس اقدام می‌نمایند. هاست‌های به کار رفته در این زمینه، دو دسته‌بندی اصلی یعنی Cpanel و DirectAdmin دارند. شما می‌توانید بر اساس نیاز‌های خود بهترین هاست را انتخاب نمایید. جدا از این مسأله، شما به یک دامنه هم نیاز خواهید داشت. دامنه به آدرسی گفته می‌شود که کاربران با وارد کردن آن، به سایت شما دسترسی پیدا می‌نمایند. دامنه باید خلاصه، کوتاه و مفید باشد. قیمت یک دامنه بر اساس پسوند آن متغیر است. مثلاً هزینه‌ای که شما باید برای تهیه دامنه‌های.ir پرداخت کنید خیلی کمتر از دامنه‌های.com و.net می‌باشد.

در نهایت، آخرین پیش نیاز وردپرس از نظر نرم‌افزاری به قالب و افزونه‌های مورد نیاز اشاره دارد. همانطور که گفته شد، برای راه‌اندازی یک سایت وردپرسی شما باید افزونه‌های متنوعی را در اختیار داشته باشید. استفاده از یک قالب جذاب بر اساس هدف سایت، می‌تواند میزان بازدهی آن را افزایش دهد. قالب وودمارت یک انتخاب خوب برای راه اندازی سایت های مختلف می باشد.

نکات مهم برای استفاده از وردپرس

در نهایت، برای انتخاب پیش نیازهای وردپرس، شما باید به یک سری نکات خاص توجه کنید. اولین نکته به شرکتی اشاره دارد که در زمینه فروش سرور، هاست و سایر مباحث نرم‌افزاری همچون افزونه و قالب فعالیت می‌کند. امروزه تیم‌های ایرانی زیاد در این زمینه فعال هستند ولی شما باید خدمات بهترین مراکز را به کار گیرید. کیفیت سرور و بهینه بودن قالب، می‌تواند سرعت سایت شما را به صورت مستقیم تحت تأثیر خود قرار دهد. پس برای کسب بیشترین بازدهی ممکن، شما همواره باید سرور‌های قدرتمندی را تهیه کنید که امکان انجام پردازش‌های سریع را در خود جای داده‌اند. در نهایت، بهتر است قبل از اقدام برای راه‌اندازی یک سایت، با کارشناسان حرفه‌ای و تعلیم دیده مشورت نمایید. مشاوره به شما اجازه می‌دهد تا بازدهی مطلوبی را نیز دریافت کنید.

منبع: آی تی ایران