فراخوان برای تحریم شماری از کالاهای دانمارکی

فراخوان برای تحریم شماری از کالاهای دانمارکی

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های عربی امروز سه شنبه به دنبال تکرار اهانت به قرآن کریم در کشور دانمارک فهرست شماری از کالاهای دانمارکی را منتشر کردند.

طی دو هفته اخیر کشورهای سوئد و دانمارک صحنه جنایت قرآن سوزی توسط عناصر ملحد و افراطی بودند که با موج خشم کشورها و مسلمانان همراه بوده است.

شخصیت‌های سیاسی و دینی در کشورهای اسلامی ضمن محکوم کردن اعطای مجوز این کشورها به هتک حرمت مقدسات دینی خواستار تحریم دیپلماتیک و اقتصادی این رژیم شدند.
به گزارش پایگاه خبری مصر 2030، کاربران مسلمان کشورهای عربی در شبکه‌های اجتماعی در پی تکرار اهانت به قرآن کریم در کشور دانمارک با اعلام فراخوان‌هایی به زبان‌های عربی و انگلیسی خواستار تحریم کالاهای دانمارکی شدند.
بر اساس این گزارش، لیستی از کالاهای دانمارکی در بازارهای کشورهای اسلامی در ادامه آمده است:
محصولات لبنی دانمارکی به ویژه کره و پنیر در کشورهای اسلامی به وفور یافت می‌شود؛ از جمله محصولات شرکت آرلا فودز دانمارکی« Arla Foods »که نام یک شرکت تعاونی بین‌المللی دانمارکی و بزرگترین تولیدکننده محصولات لبنیاتی در اسکاندیناوی است.
این کمپانی از ادغام شرکت تعاونی لبنیات سوئدی «آرلا» و شرکت لبنیات دانمارکی «ام.دی. فودز» در ۱۷ آوریل ۲۰۰۰ میلادی ایجاد شد و چهارمین شرکت بزرگ تولید محصولات لبنی در دنیاست. آرلا فودز سه برند مشهور «آرلا»، کره لورپاک» و «پنیر کاستللو» دارد که در سرتاسر دنیا عرضه می‌شود.
پنیر ساده و پنیر خامه «پوک» و پنیر «ام دی» نیز از دیگر برندهای پنیر دانمارکی در دسترس در کشورهای اسلامی است که می‌تواند مشمول تحریم اقتصادی کپنهاگ شود.

از جمله کالاهای دیگر دانمارکی شیر خشک‌های با برند «نیدو»، «آنکور» و «دانو» و آب میوه‌هایی با نام‌های «سان تاپ» و آبمیوه «فیور»(fiore) است و حتی آب‌میوه‌هایی در عربستان با نام السعودیه به فروش می‌رسد که متعلق به شرکت‌های دانمارکی است.

همچنین رب‌های گوجه فرنگی با نام السعودیه و برند کریسپی در چیپس سیب زمینی و بادام زمینی، بستنی موون پیک در همه کشورهای اسلامی و پریمو، مور، یوفو و بابو که در عربستان تولید می‌شود.
رسانه‌ها همچنین از کفش برند «اکو» و کرم، صابون و دئودورانت برند «هازا»( HAZA)، شامپو و ژل مو برند زاتا (zata) و براق کننده لب شازاد نام بردند.
قطعاتی نظیر ترموستات کنترل دما ، کمپرسورهای یخچال،کنتاکتورها و قطعه‌های الکترومکانیکی رله و شارژرهای شرکت دانمارکی دانفوس هم می‌تواند مشمول تحریم اقتصادی دانمارک شود.
این رسانه مصری همچنین شرکت KDD را یک شرکت کویتی-دانمارکی تولید کننده آب، رب گوجه فرنگی، روغن زیتون، خامه، شیر و غیره معرفی کردند.
شرکت «سادافکو» عربستان سعودی نیز که بر پایه تولید مواد غذایی از لبنیات، آب میوه و … است، با برخی از شرکت‌های دانمارکی ارتباط نزدیک دارد.
کلیه محصولات نان «سوفی دو فرانس» که شرکت تهیه کیک و شیرینی دانمارکی است، می‌تواند در فهرست کالاهای تحریمی قرار گیرد.
شرکت «بیزون»(Bizon) و شرکت «کارولین»، دو شرکت دانمارکی معروف در دنیای لوازم آرایشی است.

پایان پیام/

منبع: فارس