شروع برداشت محصول از قطب پسته استان فارس

شروع برداشت محصول از قطب پسته استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از نی‌ریز، علیرضا بصیری با بیان اینکه به دلیل وقوع پدیده گرمازدگی و در پی آن سقط جنین میوه، هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم؛ افزود: برداشت این محصول در سطح 12هزار هکتار شروع شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال به دلیل شرایط محیطی مناسب نسبت به سال گذشته، حدود 18هزار تن پسته روانه بازار مصرف شود.

به‌گفته‌ وی؛ 20درصد از این محصول به‌صورت کال‌فروشی برداشت و بقیه پس از فرآوری توسط 17 ترمینال پسته به بازارهای داخلی و خارجی صادرمی‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز با اشاره به اینکه ارقام مهم پسته نی‌ریز شامل اوحدی، احمدآقایی، کله قوچی و اکبری است، تصریح‌کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود برای تولید پسته در نی‌ریز و به علت کاهش سطح آب‌ های زیرزمینی و اُفت کیفی آن در سال‌های اخیر، بسیاری از کشاورزان با ایجاد باغ‌های پسته به تولید این محصول روی‌آورده‌اند.

بصیری همچنین اظهارکرد: این شهرستان از دیرباز قطب پسته استان فارس بوده و مقام اول سطح و تولید آن‌ را به خود اختصاص‌داده‌است و در حال حاضر 12هزار و 600 هکتار پسته دارد که 600 هکتار آن غیرمثمر است.

پایان پیام/ن

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.