آغاز بارش‌های پاییزی زودتر از موعود در چهارمحال و بختیاری

آغاز بارش‌های پاییزی زودتر از موعود در چهارمحال و بختیاری

معصومه نورزی در گفت‌وگو با خرنگار مهر با اشاره به اینکه بارش‌های پاییزی زودتر از موعد در چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود، اظهار کرد: از نیمه‌ی مهرماه بارندگی‌ها در غالب مناطق استان آغاز می‌شود.

معاونت توسعه و پیش بینی جوی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: در آبان و آذرماه سال‌جاری بارش‌ها بالاتر از نرمال نسبت به میانگین بلند مدت برآورد می‌شود، اگر چه بارش‌های زمستان نسبت به بارش‌های پاییزی کمتر خواهند بود، اما الگوهای فعلی زمستان را در حد نرمال نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی مهرماه ۱ تا ۲ درجه بالاتر از میانگین بلند مدت پیش بینی می‌شود، گفت: در هفته پایانی مهر ماه به دلیل رخداد بارش‌ها حدود یک درجه دما متعادل می‌شود.

معاونت توسعه و پیش بینی جوی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در آبان ماه میانگین دمای استان حدود ۱ تا ۱/۵ درجه بالاتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: اما آذر ماه دمای میانگین استان ۰/۵ درجه بیش از میانگین بلند مدت برآورد می‌شود.

معاونت توسعه و پیش بینی جوی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در پایان یادآور شد: بالا بودن دما نسبت به بلند مدت به ویژه در اواخر آبان‌ماه و طی آذر ماه بیانگر عدم نفوذ هوای سرد نیست، بلکه در مدت زمانی حدود ۱۰ الی ۱۵ روز نفوذ هوای سرد به استان پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام