سری آیفون 15 با تغییرات زیادی عرضه خواهند شد!

اکنون که به رویداد اپل نزدیک‌تر شده‌ایم، اطلاعات فراوانی درباره سری آیفون 15 اپل منتشر شده است که به واقعیت نزدیک‌تر هستند. رویداد اپل قرار است امشب، 12 سپتامبر 2023، برگزار شود و در آن از محصولات زیادی رونمایی خواهد شد.

قبل از این‌ها، افشاگران زیادی اطلاعات فراوانی از سری جدید گوشی‌های هوشمند اپل منتشر کرده بودند و حالا با گذشت زمان، می‌بینیم که این سری نسبت به نسل قبل با تغییرات متعددی وارد بازار می‌شود!

تغییرات و طراحی خاص سری آیفون 15 به گونه‌ای هستند که آن را متفاوت‌تر از دیگر دستگاه‌های این کمپانی نشان می‌دهند. برخی از ویژگی‌های قدیمی دستگاه‌های اپل نیز قرار است با فناوری‌های جدیدی جایگزین شوند.

کمپانی اپل در سراسر جهان بیش از 1.46 میلیارد کاربر فعال دارد. این شرکت قصد دارد تغییراتی نظیر حذف پورت لایتنینگ، ایجاد تغییراتی در ناچ، دکمه میوت، دوربین 12 مگاپیکسلی و فولاد ضد زنگ را در گوشی‌های هوشمند خود اعمال کند.

تاکنون شایعه شده است که نسل جدید آیفون‌ اپل با تغییرات زیادی عرضه شوند، ولی اپل هنوز به صورت رسمی تایید نکرده که تمامی این موارد اجرایی می‌شوند.

خوب است توجه داشته باشید که اپل به عنوان یکی از سازندگان گوشی‌های هوشمند همیشه سعی می‌کند که کاربران خود را شگفت‌زده کند!

حذف پورت لایتنینگ از سری آیفون 15

مهم‌ترین تغییری که امسال در سری آیفون 15 امسال شاهد آن خواهیم بود، بدون شک حذف پورت لایتنینگ است. این فناوری 11 سال پیش در هنگام عرضه آیفون 5 معرفی شده بود و حالا باید با پورت USB-C جایگزین شود.

همه شرکت‌های جهان موظفند به خاطر مصوبه جدید در این زمینه، تمام محصولات خود را با پورت USB-C عرضه کنند.

ایجاد تغییراتی در ناچ

بالاخره پس از سال‌ها، اپل تصمیم گرفت که فناوری ناچ را تغییر داده و به جای آن از داینامیک آیلند استفاده کند. این فناوری به کاربر امکان می‌دهد تا اعلان‌ها را به راحتی مشاهده کند.

آیا دکمه میوت تغییر می‌کند؟

دکمه میوت یا همان بی‌صدا کردن که از سال 2007 در آیفون عرضه شده بود، به عنوان یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای بی‌صدا کردن آیفون شناخته می‌شود.

این امر یکی از مهم‌ترین تغییراتی است که در آیفون 15 پرو امسال حضور خواهد یافت. بدون شک، فناوری جدیدتری جایگزین آن خواهد شد.

حذف دوربین 12 مگاپیکسلی

در گزارش‌های اخیر، متوجه شدیم که اپل قصد دارد حسگر 12 مگاپیکسلی خود را در نسل گوشی‌های جدید حذف کرده و از فناوری پیشرفته‌تری کمک بگیرد.

این حسگرها اولین بار در آی‌فون 6S رونمایی شده بودند و حالا انتظار داریم با عرضه سری آیفون 15، تغییراتی به خود ببینند. البته اپل در سال گذشته نیز در مدل آیفون 14 پرو از لنز 48 مگاپیکسلی استفاده کرده بود.

امسال نیز قرار است آیفون 15 و آیفون 15 پلاس به سنسور جدید 48 مگاپیکسلی مجهز شوند که به لطف زوم 2 برابری با وضوح بالاتر، عملکرد بهتری در بخش زوم کردن خواهند داشت.

استفاده از تیتانیوم در گوشی‌های جدید آیفون 15

به نظر می‌رسد که باز هم مدل‌ آیفون 15 پرو تغییر دیگری به خود ببیند. اپل می‌خواهد در آیفون 15 به جای قاب فولادی ضد زنگ، از قاب تیتانیومی بهره ببرد.

این نوع قاب در آیفون 10 عرضه شده بود و حالا پس از هفت سال با مواد بادوام‌تری جایگزین خواهد شد. تیتانیوم موجب می‌شود تا مدل‌های جدید 10 تا 20 گرم سبک‌تر شوند و وزن پایین‌تری داشته باشند.

احتمال حذف آیفون 15 طلایی رنگ

برخی از شایعات حاکی از آن هستند که احتمالا دیگر اپل قصد نداشته باشد تا آیفون 15 طلایی رنگی را به بازار عرضه کند. رنگ‌بندی این سری شامل نقره‌ای، مشکی، خاکستری و آبی تیره بوده و بنابراین هیچ رنگ طلایی در این میان حضور نخواهد داشت.

احتمال حذف کابل آیفون از جعبه

برداشتن کابل لاستیکی سفید از جعبه آیفون 15 و آیفون 15 پرو یک تغییر کوچک اما چشمگیر است! چرا که این کابل از سال 2007 در جعبه آیفون وجود داشته و حالا به‌نظر می‌رسد که اپل قصد دارد تغییراتی در آن به وجود بیاورد.

اکنون به نظر می‌رسد که کاربران می‌توانند رنگ کابل USB-C خود را با رنگ گوشی هماهنگ کنند!

احتمال استفاده از شیشه مات

برخی از سایت‌ها، شایعاتی درباره حذف شیشه براق پشت آیفون 15 منتشر کرده بودند. از زمان معرفی آیفون 4 حدودا 13 سال می‌گذرد. از آن زمان تاکنون، اپل از شیشه پشتی براق استفاده می‌کرده و حالا احتمالا بخواهد شیشه ماتی را جایگزین آن کند.

این کمپانی چند سالی است که از شیشه مات برای آیفون‌های پرو استفاده می‌کند، اما در حال حاضر، شایعاتی مبنی بر استفاده از شیشه جدید در مدل‌های پایه آیفون 15 منتشر شده‌اند.

آیا آیفون 1000 دلاری تولید می‌شود؟

بر اساس شایعاتی که تاکنون منتشر شده‌اند، احتمالا دیگر آیفون 1000 دلاری وجود نداشته باشد. اگر این شایعه درست باشد، باید گفت که متاسفانه قیمت محصولات پریمیوم آیفون افزایش می‌یابند.

البته نکته حائز اهمیت این است که در سه سال گذشته، شایعاتی که در مورد افزایش قیمت آیفون شنیده‌ایم، معمولا تکذیب شده‌اند. پس احتمال دارد این مورد نیز درست نباشد.

اپل آیفون پرو مکس را از سری آیفون 15 حذف می‌کند؟

چهار سال پیش بود که آیفون 11 پرو مکس معرفی شد؛ حالا به احتمال زیاد پس از 4 سال، عنوان پرو مکس حذف می‌شود و اولترا جایگزین آن خواهد شد.

دیگر تغییرات سری آیفون 15 کدامند؟

علاوه بر مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، در نهایت ممکن است اپل چندین بروزرسانی مربوط به iOS 17 را نیز برای کاربران عرضه کند. برای مثال، اکنون عبارت hey جایگزین عبارت Hey, Siri شده است. برای اطلاعات بیشتر در این حوزه اخبار جدید سایت را دنبال کنید.

کدام یک از تغییرات احتمالی در طراحی سری آیفون 15 جذاب‌تر است؟ شما می‌توانید نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

نوشته سری آیفون 15 با تغییرات زیادی عرضه خواهند شد! اولین بار در منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.