روزآمدسازی تحول قضائی وارد مرجله اجرایی شده است

روزآمدسازی تحول قضائی وارد مرجله اجرایی شده است

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس، مسعود ستایشی صبح امروز در سی‌وسومین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه با اصحاب رسانه ضمن عرض تسلیت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت ثامن الحجج(ع) گفت: نسبت به تمهیدات بکار رفته ملت و دولت عراق در برپایی مراسم اربعین حسینی و میهمانان نوازی خواهران و برادران عراقی از زوار میلیونی امام حسین علیه السلام از سوی قوه قضائیه ایران تقدیر و تشکر می‌کنم. همچنین از برنامه‌ریزی دولت و ملت کشور عزیزمان تقدیر و تشکر می‌کنم.

برنامه‌ریزی چندلایه و پیچیده دشمنان برای مراسم پیاده‌روی اربعین

وی افزود: برگزاری مراسم پیاده روی اربعین نشان داد ابراز ارادت به اهل بیت روز افزون است که به رغم خواست دشمنان و برنامه ریزی های پیچیده و چند لایه آن‌ها خاموش نشده است، از یاد نبرده‌ایم که چه برنامه‌ریزی رسانه‌ای و سیاسی برای تحت تاثیر قراردادن مراسم عزاداری امام حسین (ع) انجام پذیرفت. همه این تلاش‌ها با اذن الهی به شکست قطعی منجر شده است.

اجرایی شدن روزآمدسازی سند تحول قضائی

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به سند تحول قضائی اظهار کرد: معاونت راهبردی قوه قضائیه طی روزهای اخیر مبادرت به اطلاع رسانی در حوزه صدا و سیما و رسانه های جمعی داشتند. ارتقا و روزآمدسازی سند تحول قضائی وارد مرحله اجرایی شده است و طی فراخوانی که صورت گرفته از همه نخبگان درخواست داریم در این زمینه با قوه قضائیه همکاری کنند و نظرات خود را به ما ارائه کنند. بدین منظور دبیرخانه‌ای تشکیل شده است.

پاسخگویی مؤثر قوه قضائیه به مطالبات مردم

به گفته ستایشی، پس از سفر ماه اخیر رییس قوه قضائیه به استان فارس و شهرستان شیراز و دستور اکید ایشان یکی دیگر مصوبات سفرهای استانی قوه قضائیه با تلاش مستمر و قابل تقدیر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثمر نشست و معضل ثبتی چهل ساله مردم منطقه آباده طشک حل شد و اسناد املاک مردم به دست آن‌ها رسید. در جریان سفر استانی مورد بحث که در مردادماه صورت پذیرفت، آیین واگذاری ۵هزار فقره سند به مردم برگزار شد و رئیس دستگاه قضا خطاب به رئیس سازمان ثبت دستور دادند که طی دو ماه تمامی اسناد به دست صاحبان آن برسانند و این امر یک ماه زودتر از زمان مقرر انجام پذیرفت.

راه اندازی بزرگترین بانک متون فارسی قابل پردازش در قوه قضائیه

این مقام قضائی در پاسخ به سوالی درخصوص راه‌اندازی سامانه انتشار آرا قضائی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین مقامات عالی قوه قضائیه و همچنین سند تحول قضائی اقدام به راه‌اندازی سامانه تناد کرده است که تا به امروز ۲۰ میلیون رای و تصمیم قضائی با استفاده از هوش مصنوعی در این سامانه گمنام سازی و منتشر شده است. امروز در قوه قضائیه بزرگترین بانک متون فارسی قابل پردازش ایجاد شده است.

وی ادامه داد: سامانه تناد با تکیه بر متخصصان داخلی ایجاد شده است. در این سامانه چرخش تحول آفرین ایجاد شده و در این سامانه حریم شخصی افراد گم نام سازی و پس از آن در سامانه بارگذاری می شود. آرای قضائی در این سامانه توسط پژوهشگاه قوه قضائیه در حال انتشار عمومی است. تمامی افرادی که دارای سمت در قوه قضائیه هستند، باز می باشد و تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ کاربر در این سامانه فعالیت دارند‌.

این خبر در حال به روز رسانی است…

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.