پوتین: جنگنده‌های «اف-16» فقط جنگ اوکراین را طولانی‌تر می‌کند

پوتین: جنگنده‌های «اف-16» فقط جنگ اوکراین را طولانی‌تر می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (سه‌شنبه) در مجمع اقتصادی در خاور دور روسیه تصریح کرد ارسال جنگنده‌های «اف-۱۶» به اوکراین، تنها جنگ اوکراین را طولانی‌تر می‌کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های اوکراینی اخیراً اعلام کردند که نیروهای مسلح این کشور به زودی جنگنده‌های اف-16 را از متحدان غربی کی‌یف دریافت خواهند کرد.

وی در این خصوص گفت: «آن‌ها می‌خواهند جنگنده‌های اف-۱۶ ارسال کنند. آیا چیزی تغییر خواهد کرد؟ فکر نمی‌کنم. فقط این جنگ طولانی‌تر می شود».

اواخر مرداد ماه، به دنبال فشار آمریکا به متحدان غربی برای ارسال تسلیحات مدرن به اوکراین، وزیر دفاع دانمارک اعلام کرد که کپنهاگ، 19 جنگنده اف-16 به کی‌یف تحویل خواهد داد.

پیش از این نخست‌وزیر هلند در دیدار با ولودیمیر زلنسکی که به این کشور سفر کرده بود، وعده داد که بعد از برطرف شدن شرایط مورد نیاز، هلند و دانمارک به اوکراین اف-۱۶ خواهند داد.

تصمیم واشنگتن برای ارسال این جنگنده‌ها به اوکراین، موجی از انتقادات را به همراه داشته است به طوریکه «رابرت اف کندی جونیور» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از این اقدام به شدت انتقاد کرد.

او هشدار داد که «(ارسال) اف-۱۶، جلوی فروپاشی ارتش اوکراین را نخواهد گرفت (موضوعی که برخی کارشناسان می‌گویند، قریب الوقوع است). این هواپیماها به آموزش و نگهداری زیادی نیاز دارند. ماجرا شبیه فیلم‌های سینمایی نیست».

پایان پیام/م

منبع: فارس