احتمال زیر آب‌‌رفتن شهر تاریخی «اسکندریه» در مصر در پی طوفان «دانیل»

به نظر برخی از کارشناسان، خرابی‌های ناشی از طوفان«دانیل» نشان می‌دهد که این طوفان قوی‌تر و خطرناک‌تر از طوفان «اژدها» است.

به دنبال هشدار اداره کل هواشناسی مصر نسبت به شرایط ناپایدار جوی تا ۴۸ ساعت آینده، با توجه به نزدیک شدن طوفان «دانیل» از سواحل شمالی، این طوفان از غرب کشور آغاز و در مناطقی از شمال مصر همراه با بارندگی با شدت‌های مختلف توام با رعد و برق متناوب، ادامه خواهد یافت.

در ارتباط با این تغییرات اقلیمی، احتمال زیر آب‌ رفتن «اسکندریه» و «مطروح» به دلیل طوفان «دانیل» مطرح شده است.

به نقل از العربیه، با این حال هواشناسان ضمن نفی کامل این موضوع، تاکید کردند که صرفا احتمال بارش‌های متوسط یا شدید توام با رعد و برق متناوب، وجود دارد.

بر اساس گزارش مرکز هواشناسی، احتمال بارش باران در اسکندریه، مطروح و سیوه در نقشه‌های هواشناسی داده شده و لزوم اتخاذ تمامی تدابیر لازم برای کاهش اثرات این پدیده‌های جوی محتمل، توصیه شده است.

طبق گفته آن‌ها، پیش‌بینی می‌شد که طوفان «دانیل» پس از سفری طولانی به شرق لیبی که از غرب ترکیه، یونان، بلغارستان، جنوب ایتالیا و سپس به سمت غرب و مرکز لیبی آغاز شد، پایان یابد ولی توده هوای سرد ناشی از سامانه کم‌فشار جوی متمرکز در شرق دریای سیاه، عملا باعث افزایش قابل توجه قدرت این سامانه جوی کم فشار و تبدیل آن به طوفانی مدیترانه‌ای در شرق لیبی خواهد شد.

کارشناسان همچنین نسبت به رخنه این سامانه به غرب مصر در دوشنبه هشدار دادند که شاخص‌های فشار افزایش یافته و شدت شرایط آب و هوایی نسبت به وضعیت کنونی در شرق لیبی، کاهش می‌یابد، اما این شرایط، مانع از بارش‌های شدید توام با رعد و برق در برخی مناطق مصر نخواهد شد.

به نظر برخی از کارشناسان، خرابی‌های ناشی از طوفان «دانیل» نشان می‌دهد که این طوفان قوی‌تر و خطرناک‌تر از طوفان «اژدها» است.

طوفان «دانیل» با چرخش در اطراف مرکز سامانه کم‌فشار، کانون بسته گردباد را تشکیل داده و در نتیجه ویژگی‌های طوفان استوایی را از خود نشان داده است.

همچنین پیش‌بینی شده، دامنه این طوفان در مدت زمان کوتاهی، به خشکی برسد.

هواشناسان همچنین پیش‌بینی کردند که بقایای طوفان «دانیل» دوشنبه به سواحل مصر (در منتهی الیه غرب سواحل شمالی) برسد که با بارش‌های شدید متناوب توام با رعد و برق همراه خواهد بود.

منبع: اطلس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.