راه‌اندازی یک کتابخانه در ننگرهار برای تشویق جوانان به مطالعه و کتابخوانی

یک جوان در ولایت ننگرهار به هدف تشویق جوانان و بویژه دختران کتابخانه‌ای در این ولایت راه‌اندازی کرده است.

به نقل از بی‌بی‌سی، در حالی که به دستور طالبان، زنان و دختران از رفتن به دانشگاه‌ها و تحصیل در کلاس‌های مقطع دبیرستان منع شده‌اند، یک جوان در ولایت ننگرهار برای تشویق جوانان به ویژه دختران به مطالعه و کتابخوانی با هزینه شخصی خود یک کتابخانه سیار راه‌اندازی کرده است.

در این کتابخانه سیار، رحمان‌الله اتل، ۳۰۰ جلد کتاب را جا داده و آن را به مکان‌های عمومی، مدارس، دانشگاه‌ها و برخی مراکز آموزشی می‌برد تا مردم این کتاب‌ها را مطالعه کنند.

اتل گفته که با فروش گوشی همراه‌ خود هزینه این کتابخانه را تامین کرده است:«پدرم یک موبایل برایم هدیه خرید، فروختم و با پول آن این کتابخانه را راه انداختم.»

این کتابخانه سیار تا کنون در ننگرهار و کابل خدمات ارایه کرده و به گفته او قرار است کتاب‌ها در سایر ولایات نیز در دسترس عموم قرار گیرد.

کتابخانه‌های سیار با هدف کتاب‌رسانی و ترویج فرهنگ مطالعه پیش از این توسط برخی از افراد و نهادها در افغانستان راه‌اندازی شده است.

از آن جمله می‌توان به کتابخانه سیار «چهار مغز»، «بنیاد کودک و کتابخانه سیار بامیان» و فعالیت‌های انجمن «راه قلم» اشاره کرد.

منبع: اطلس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.