مردم الانبار هم حاضر به پذیرش مخالفان ایران نیستند

مردم الانبار هم حاضر به پذیرش مخالفان ایران نیستند – اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های عراقی، شخصیت‌های شاخص منطقه الانبار عراق بعد از انتشار اخباری در رابطه با احتمال انتقال مخالفان جمهوری اسلامی ایران به منطقه اعلام کردند، حاضر به پذیرش هیچ یک از این مخالفان نبوده به ویژه که این امر جنبه بین المللی به خود گرفته یا به ایران مربوط شود.

این موضع بعد از آن صادر شد که برخی از رسانه‌ها اعلام کردند، احتمالا مقر گروه‌های مخالف کرد ایرانی از اقلیم کردستان به دورترین نقطه از مرز ایران یعنی منطقه غربی عراق منتقل خواهد شد.

به نوشته این رسانه‌ها در فاصله چند روز به ضرب الاجل تهران به بغداد در رابطه با حضور گروه‌های مخالف در طول مرزهایش و خلع سلاح آنها، فؤاد حسین وزیر خارجه عراق قرار است روز چهارشنبه به تهران سفر کند.

رسانه عربی از آغاز اخراج گروه‌های تروریستی از اقلیم کردستان عراق خبر دادوزیر خارجه عراق فردا به تهران می‌آیدامیرعبداللهیان در دیدار طالبانی: هیچ طرفی نباید به امنیت همسایگان عراق آسیب برساندنسل جدید موشک‌های هایپرسونیک در دست طراحی است/ 28 شهریور پایان مهلت به عراق برای خلع سلاح تجزیه‌طلب‌ها| گفتگو با سردار نیلفروشان

در این بین فارس الفارس نماینده استان الانبار در مجلس عراق در واکنش به اعتراض مردم نسبت به این تصمیم دولت اعلام کرد، آنچه که در رسانه‌ها در مورد انتقال مخالفان ایرانی از کردستان به استان الانبار گفته می‌شود صرفا اطلاعات غیر رسمی است و نه دولت و نه احزاب در بغداد و اقلیم کردستان هیچ یک چنین پیشنهاداتی را به الانبار نداده‌اند.

وی تاکید کرد نمایندگان الانبار در مجلس عراق و احزاب این استان به شدت‌‌ و قاطعانه ایده انتقال محل استقرار گروه‌های مخالف ایران را به الانبار رد می‌کنند، زیرا این استان نمی‌خواهد خود را وارد مشکلات بین المللی و امنیتی جدیدی کند.

عبدالوهاب البیلاوی عضو شورای شیوخ عشایر الانبار هم در این رابطه به رسانه‌های عراقی گفت: مخالفت با حضور این افراد در استان الانبار در سطح مردمی و سیاسی کاملا واضح و شفاف است زیرا اطمینان داریم حضور مخالفان ایرانی در این استان بحران‌های جدیدی را با خود به استانی می‌آورد که به تازگی از مشکلات جنگ با گروه داعش خارج شده است.

انتهای پیام/*

منبع: تسنیم