«بیشکک» میزبان نشست شورای اطلاعات و رسانه‌های دولتی همسود

«بیشکک» میزبان نشست شورای اطلاعات و رسانه‌های دولتی همسود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، نشست شورای اطلاعات کشورهای مستقل مشترک المنافع با حضور رؤسای رسانه‌های دولتی کشورهای مستقل مشترک المنافع در بیشکک برگزار شد.

پیش از آغاز این مجمع، «عاقل بیک جباراف» نخست وزیر قرقیزستان با شرکت کنندگان دیدار کرد.

جباراف پس از خوش آمدگویی به مهمانان، به سهم قابل توجه این شورا در تقویت روابط دوستی و خلاقانه بین مردم و کشورهای عضو انجمن بین‌المللی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: به نظر ما، کشورهای مستقل مشترک المنافع از جمله شورای اطلاعات نقش قابل توجهی به حفظ روابط خوب بین مردمانی که دارای ریشه‌های تاریخی و فرهنگی مشترک هستند، ایفا می‌کند.

نخست وزیر قرقیزستان ادامه داد: می‌خواهم از فعالیت‌هایی که باعث تقویت مشترک المنافع ما، آموزش نسل جوان، ترویج ارزش‌ها و فرهنگ سنتی مردم ما، حفظ تاریخ مشترک ما و باز کردن راه به سوی آینده می‌شود، تشکر کنم.

جباراف تاکید کرد که مطمئن هستم که علیرغم برخی تناقضاتی که گاهی بین کشورهای ما ایجاد می‌شود، مهربان و خلاق خواهیم بود. ما قطعاً بر این مشکلات غلبه خواهیم کرد، زیرا کشورهای مستقل مشترک المنافع یک خانواده بزرگ است.

نخست وزیر قرقیزستان همچنین بر اهمیت نامگذاری سال 2023 به عنوان سال زبان روسی در کشورهای مشترک المنافع با ابتکار سران این کشورها اشاره کرد و گفت: قرقیزستان به عنوان کشوری که ریاست مشترک المنافع را بر عهده داشت، در تهیه و برگزاری مسابقات خلاقانه، پروژه‌های فرهنگی و بشردوستانه، انجمن‌ها و رویدادهای دیگر مشارکت فعال داشت.

وی تاکید کرد: اکنون تقویت و توسعه مشترک المنافع مهم و ضروری است، زیرا ما هرگز همسایگان دیگری نخواهیم داشت و همه ما و مردمانمان، به آینده‌‌ای باثبات و صلح آمیز و اعتماد به آینده نیاز داریم.

شرکت کنندگان نشست شورای اطلاعات کشورهای مستقل مشترک المنافع از استقبال گرم نخست وزیر این کشور تشکر کردند.

«آندری کوندراشوف» مدیر مسئول رسانه تاس گفت: در این نشست قصد داریم در مورد مسائل همکاری، تبادل تجربیات و پوشش فعالیت‌های بشردوستانه در کشورهایمان گفت‌وگو کنیم.

وی خاطر نشان کرد: امسال در کشورهای مستقل مشترک المنافع سال زبان روسی به عنوان زبان ارتباطات بین قومی اعلام شده است و سال آینده سال جنبش داوطلبان، سال 2025 هشتادمین سالگرد پیروزی در جنگ بزرگ میهنی و سال صلح و اتحاد در مبارزه با نازیسم و 2026 سال سلامت خواهد بود.من مطمئن هستم که چنین موضوعاتی در اولویت کار اطلاع رسانی ما خواهد بود.

شایان ذکر است که فعالیت‌های شورای اطلاعات کشورهای مستقل مشترک المنافع با هدف اطمینان از تعامل و همکاری کشورهای مشترک المنافع در حوزه اطلاعات و همچنین تقویت مشارکت‌های رسانه‌ای است.

نشست بعدی شورای اطلاعات کشورهای مستقل مشترک المنافع در سپتامبر 2024 در مسکو برگزار خواهد شد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس