کمیسیون عمران مجلس پیگیرگرانی بلیت اربعین

کمیسیون عمران مجلس پیگیرگرانی بلیت اربعین

خبرنگار باشگاه توانا‌ در ایام اربعین‌، پیگیر علت افزایش بلیت‌های هواپیما به نجف بود که درهمین راستا‌، کمال حسین پور عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی درمورد اوضاع نابسامان عرضه بلیت‌های اربعین گفت‌: ما به عنوان نمایندگان مردم و همچنین ناظران براین امر‌، موضوع گرانی و نابسامانی بلیت‌های اربعین را در کمیسیون عمران بررسی خواهیم کرد تا سازمان هواپیمایی کشوری و وزیر راه و شهرسازی، درخصوص مشکل بوجود آمده در موضوع عرضه و گرانی بلیت‌ها پاسخگو باشند.

امروزخبرنگار باشگاه توانا در ادامه پیگیری، جهت روند نظارت کمیسیون عمران مجلس‌ بر شرایط نابسامان بلیت پرواز‌ها در اربعین، با کمال حسین پور نماینده پیرانشهر و سردشت مجدد گفت و‌گو کرد.

وی گفت‌: درخواست تشکیل یک جلسه در کمیسیون عمران مجلس‌، با هدف بررسی اوضاع نابسامان عرضه بلیت‌ها دراربعین امسال داده‌ شده است.

حسین پوربیان کرد: کمیسیون عمران مجلس با ارسال نامه‌ای به سازمان هواپیمایی کشور‌ی، خواستار ارائه دلایل افزایش قیمت‌ بلیت پرواز‌ها در ایام اربعین است و این موضوع را از منظر قانون پیگیری خواهدکرد تا در سال‌های بعد شاهد ایجاد شرایط این چنین برای زائران نباشیم.

در اربعین امسال ، بسیاری از زائران برای تهیه بلیت پرواز، قطار و حتی اتوبوس با مشکلاتی مواجه بودند که با بررسی‌های انجام شده‌‌، قیمت فروش بلیت پرواز‌های خارجی از تهران به دبی و سپس نجف و یا از تهران به ترکیه و سپس نجف در سایت‌های فروش بلیت مانند فلایتیو‌، در یک مسیر از ۲۵ میلیون تا ۹۳ میلیون تومان و درمسیر رفت و برگشت از ۵۰ میلیون ۱۸۶ میلیون تومان هم رسید که متصدی فروش سایت هم به گرانی این نوع بلیت اذعان داشت.در اینجا بخوانید.

هر سال در آستانه ایام اربعین حسینی، ستاد اربعین، وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری، نسبت به تعیین قیمت بلیت پروازهای اربعین برای مقطع زمانی خاص اقدام و نرخی مشخص اعلام می‌کنند.

طبق قانون، نرخ بلیت پروازهای غیر داخلی، تابع شرایط رقابتی و آزاد است و مشمول قیمت‌گذاری نیست، اما هر سال، دولت در راستای مقابله با سودجویی و دلالی در بلیت پروازهای اربعین، نسبت به تعیین قیمت مشخص بلیت هواپیما برای این سفر زیارتی (نرخ تکلیفی) اقدام می‌کند.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.