فرصت تاریخی تشکیل سازمان توسعه مکران

فرصت تاریخی تشکیل سازمان توسعه مکران

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- قاسم زاهدای *: پس از دیدار مردم سیستان و بلوچستان با مقام معظم رهبری و تبیین نقشه راه توسعه و خدمت به مردم و آبادانی منطقه توسط ایشان، تشکیل سازمان توسعه مکران فرصتی تاریخی و بی نظیر است که نباید از آن غافل شد.

اما از گوشه و کنار اخباری به گوش می‌رسد که برخی تصمیم سازان و موثرین بومی سیستان و بلوچستان به جای همراهی و پیشبرد سند راهبردی تشکیل سازمان توسعه مکران و تسریع این مهم، بنا به دلایل سیاسی به مخالفت پرداخته‌اند.

تحرکات عجولانه و پر از نفرت رسانه‌های فارسی زبان معاند جهت جلوگیری از تشکیل این سازمان و ایستادن مقابل مردم بومی مکران، نشان از طراحی نقشه دشمن جهت آسیب زدن به منافع مردم و رفتارهای ضد مردمی این رسانه‌ها در جنگ ترکیبی فعلی است که باید در مقابله با نقشه‌های دشمن جدی تر عمل کرد و مراقب بود تا خدای ناکرده، ناخواسته جدول دشمن را کامل نکنیم و در غفلت منافع و افکار عمومی اسیر دشمنان ملت شود.

نقش مؤثر برخی مسئولین محلی و ملی برای حمایت از آبادانی، پیشرفت و توسعه منطقه را نباید نادیده گرفت، باید دید آیا برخی از صاحب منصبان بومی می‌توانند از حق مردم استان در تشکیل سازمان توسعه مکران دفاع کنند تا موجبات آبادانی و پیشرفت منطقه فراهم شود یا اسیر خط دهی باندهای قدرت و ثروت در تحرکات اخیر مکران می‌شوند.

قرار است امروز دو فوریت تشکیل سازمان توسعه مکران برای رأی گیری در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح شود و روز سنجش عملکرد و ادعای نمایندگان استان در پیشبرد منافع ملت است.

تشکیل سازمان توسعه مکران؛ آبادانی شرق کشور را در پی خواهد داشت و در زنجیره توسعه اجتماعی تمامی مردم در پیشرفت و بهره برداری مکران نقش خواهند داشت.

با توجه به منویات مقام معظم رهبری در کنار گذاشتن اختلافات سیاسی، قومی و مذهبی در مسائل اساسی کشور و منافع ملت، بومیان منطقه مکران منتظر نقش آفرینی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای تأمین منافع مردم و تشکیل سازمان توسعه مکران هستند.

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.