تداوم وضعیت هشدار هواشناسی سطح زرد در گیلان

تداوم وضعیت هشدار هواشناسی سطح زرد در گیلان

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تضعیف موقت جریانات ناپایدار تا بعد از ظهر امروز در منطقه است.

وی با بیان اینکه طی این مدت کاهش ابر و افزایش نسبی دما مورد انتظار است، افزود: به تدریج از عصر امروز با تقویت مجدد سامانه بارشی و خنک، شرایط برای ابرناکی و مه آلودگی مهیا است.

دادرس به کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای هوا اشاره کرد و گفت: کاهش نسبی دما، وزش باد (پاره‌ای نقاط شدید) و احتمال خیزش گرد و خاک، به تناوب بارندگی (گاهی رگباری و شدید)، رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ تا اوایل هفته آینده فراهم می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور ۳ هشدار زرد هواشناسی جوی، کشاورزی و دریایی برای استان خبر داد و گفت: مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

دادرس با بیان اینکه تمهیدات در بخش کشاورزی اندیشیده شود، ادامه داد: تردد در جاده‌ها به ویژه در محورهای کوهستانی، اجتناب از فعالیت کوهنوردی طی این مدت پرهیز شود.

وی در خصوص شرایط دریا نیز بیان کرد: طی روزهای چهارشنبه الی ظهر جمعه شنا و گردشگری نا مناسب است و شرایط صد کیلکا چهارشنبه، پنجشنبه و یکشنبه نیز نا مناسب است.

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.