قرارداد سرویس مدارس باید در سامانه «سپند» ثبت شود 

قرارداد سرویس مدارس باید در سامانه «سپند» ثبت شود 

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملکی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص حمل و نقل دانش‌آموزی اظهار کرد: اولیای دانش‌آموزان برای بالا بردن ضریب امنیت روانی دانش‌آموزان از ظرفیت شرکت‌های سرویس‌دهی دارای مجوز از شهرداری استفاده و از به‌کارگیری موارد متفرقه و فاقد گواهی صلاحیت خودداری کنند.

وی تصریح کرد: بدیهی است مسئولیت و عواقب سو ناشی از به کارگیری هر نوع خودرو یا راننده‌ای که در چارچوب ضوابط آئین‌نامه ابلاغی نباشد متوجه شخص یا اشخاص به کارگیرنده خواهد بود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان به آئین‌نامه جدید حمل و نقل دانش‌آموزی هیئت دولت مصوب ۱۴ شهریورماه اشاره کرد و گفت: قرارداد حمل و نقل دانش‌آموزی بین اولیای دانش‌آموزان و شرکت‌های سرویس‌دهی با نظارت شهرداری منعقد و در سامانه الکترونیکی متعلق به وزارت کشور (سپند) ثبت می‌شود.

وی مرجع صدور گواهی صلاحیت و رسیدگی به شکایات و تخلفات شرکت‌های سرویس‌دهی و رانندگان خودروهای ناوگان حمل دانش‌آموزان را شهرداری خواند و افزود: در این زمینه وضعیت تخلفات رانندگان در سال تحصیلی قبل توسط شهرداری از پلیس استعلام شده و ملاک صدور گواهی صلاحیت خواهد بود.

ملکی ابراز کرد: در اختیار گذاشتن ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی به افراد فاقد گواهی صلاحیت و همچنین رانندگی در هنگام ارائه خدمات حمل و نقل به دانش‌آموزان بدون اخذ گواهی صلاحیت ممنوع بوده و با متخلفان مطابق مقررات و ضوابط مربوطه برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در آئین نامه جدید پیش‌بینی شده است که پلیس راهنمایی و رانندگی هر ۶ ماه یک بار وضعیت تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی رانندگان خودروهای مدارس را به ادارات آموزش و پرورش و شهرداری و بخشداری محل اعلام کند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان افزود: همچنین هرگونه دخالت مدیر یا سایر مسئولان و عوامل مدرسه یا ادارات آموزش و پرورش در حوزه حمل و نقل و انعقاد قرارداد بین مدارس با شرکت‌های سرویس‌دهی یا رانندگان ممنوع است.

وی یادآور شد: نظارت عالی و سیاست گذاری برای ارتقای کیفیت و کمیت خدمات در حوزه حمل و نقل دانش‌آموزی در هر شهرستان به عهده شورای هماهنگی ترافیک شهرستان و تعیین نرخ سرویس دانش‌آموزی به عهده شورای شهر محل است.

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.