سفیر جدید چین به متقی: در امور داخلی افغانستان مداخله نمی‌کنیم

سفیر جدید چین برای افغانستان در دیدار با سرپرست وزارت امور خارجه طالبان گفته است که بیجینگ در امور داخلی افغانستان مداخله نمی‌کند.

ضیااحمد تکل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان روز چهارشنبه، ۲۲ سنبله، با نشر پیامی در شبکه ایکس نوشته که جاو شینگ، سفیر جدید چین برای افغانستان با امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه‌ این گروه دیدار کرده است.

او افزوده است که برای تعامل بیشتر میان چین و طالبان تلاش خواهد کرد.

در همین حال، بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان نیز اعلام کرده که جاو شینگ اعتبارنامه خود را در مراسمی به محمدحسن آخوند، رییس‌الوزرای این گروه سپرده است.

ماموریت سفیر جدید چین برای افغانستان در حالی آغاز می‌شود که ماموریت وانگ‌یو، سفیر پیشین آن کشور برای افغانستان چند روز پیش خاتمه یافت‌.

چین از جمله کشورهایی می‌باشد که پس از روی‌کارآمدن طالبان در افغانستان، با این گروه روابط نزدیکی دارد، اما رژیم این گروه را تا کنون به رسمیت نشناخته است.

منبع: اطلس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.