سفیران مهارت آموزی شناسایی می‌شوند

سفیران مهارت آموزی شناسایی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی حسین شهریور معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی حرفه‌ای، در حاشیه سفر وزیر کار عراق به استان البرز، با بیان اینکه ۷مرداد ماه هفته ملی مهارت شروع می‌شود، گفت: در این هفته سازمان فنی آموزش حرفه‌ای کشور برنامه‌های متعددی را برای عموم مردم و مسؤولین پیش بینی کرده است.

وی اشاره‌ای به دومین جشنواره ملی مهارت کرد و افزود: این جشنواره ۱۰ مرداد ماه با حضور فعالان حوزه مهارت آموزی کشور برگزار می‌شود.

شهریور ادامه داد: در این جشنواره از کارخانه‌‌‌جات، کارگاه‌هایی که در حوزه صنعت و اصناف فعال هستند، در حوزه مهارت آموزی برنامه‌های گسترده‌ای را داشتند تجلیل به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه افرادی که تجلیل می‌شوند از یک فرآیند المپیادی عبور می‌کنند، بیان کرد: از مرحله شهرستانی تا مرحله استانی و در مرحله ملی از افراد تجلیل می‌شود.

شهریور اشاره‌ای به افرادی که به عنوان سفیر مهارت شناسایی و معرفی می‌شوند کرد و گفت: کار سفیران مهارت ترویج و توسعه فرهنگ مهارت آموزی در جامعه است.

وی با بیان اینکه مسابقات مهارت با هدف ایجاد نشاط در جامعه بویژه جوانان کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره علاوه بر ترویج و توسعه فرهنگ مهارت آموزی به جوانان و نوجوانان برای پیدا کردن مسیر شغلی کمک می‌کند.

شهریور ادامه داد: افراد برای مسابقات آسیایی مهارت کشور که آذر ماه در کشور امارت است آماده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰مین دوره مسابقات ملی مهارت از ۲۵ الی ۲۷ مردادماه در حال برگزاری است، بیان کرد: ۱۲ مردادماه مرحله استانی مسابقه برگزار و الان ماه مرحله ملی است.

شهریور افزود: پنج هزار و سیصد و پنجاه نفر در ۳۳ رشته در حال رقابت هستند که اکثر جوانان زیر ۲۱ سال هستند‌.

وی ادامه داد: مسابقات نوجوانان برای دومین در پنج رشته با حضور پونصد نفر درحال برگزاری است‌.

شهریور با اشاره به اینکه مسابقات کارگران با حضور ۱۵۱ نفر از ۱۵۳ شرکت در ۱۰ رشته به رقابت می‌پردازند، افزود: هدف از برگزاری این مسابقه ارتقا سطح مهارت نیرو کاری موجود است.

وی با بیان اینکه مسابقات مهارت ویژه سربازان درحال خدمت برای اولین بار برگزار می‌شود، گفت: همچنین مسابقه برای زندانیان نیز امسال برگزار می‌‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.