۷۰ هزار سرپناه در منطقه عشایری ایجاد می‌شود

۷۰ هزار سرپناه در منطقه عشایری ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش نعمت الهی بعد از ظهر سه شنبه در دوره آموزشی آشنایی با بازار و روش‌های بازاریابی تولیدات عشایر، اظهار کرد: در حال حاضر شاید شرایط و پنانسیل برای اسکان عشایر وجود نداشته باشد به همین خاطر برای شرایط زندگی بهتر آنها سرپناه را تعریف کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: برای ایجاد سرپناه عشایر با چالش‌ها و موانع زیادی روبه رو بوده‌ایم اما خوشبختانه در سال گذشته توسط منابع طبیعی کشور دستور العمل ایجاد سکو و ساختن سرپناه داده شد.

نعمت الهی با بیان اینکه ایجاد سکو و سرپناه شاید بتواند گوشه‌ای از مشکلات عشایر را حل کند بیان داشت: تا سال آینده ۷۰ هزار سرپناه در منطق عشایری ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرپناه یک واحد ۵۰ متری بوده که مسقف نیست و بر روی آن چادر می‌خورد عنوان کرد: این سرپناه برای حفاظت عشایر در برابر حیوانات وحشی و موذی بوده و شرایط بهتری را نسبت به قبل برای آنها فراهم می‌کند.

نعمت الهی با اذعان بر اینکه در سال گذشته در بحث پروار بندی عشایر متضرر می‌شدند گفت: طرح‌های چهارگانه یکی از راهبردهایی بود که بتوانیم از تک محصولی خروج پیدا کرده و درآمد عشایر را بالا ببریم.

وی با تاکید بر اینکه برای طرح‌های تهییه شده منابع مالی در نظر گرفته شده است گفت: بر اساس ظرفیت استان از هر طرحی که پنانسیل بیشتری دارد حمایت شده و تسهیلاتی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

نعمت الهی خاطر نشان کرد: هر طرحی که باعث درآمد زایی عشایر شود، تسهیلات برای آن نیز در نظر گرفته می‌شود.

وی با اذعان بر اینکه علاوه بر پروار بندی باید طرح‌های دیگر نیز برای عشایر تعریف شود گفت: باید آموزش‌های لازم را به این قشر بدهیم تا علاوه بر دامداری به طرح‌های دیگر نیز بپردازند و برای آنها بازاریابی انجام شود که متضرر نشوند.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.