«پنج پنج» یکی از ارکان و مؤلفه‌های هویت در استان مرکزی است

«پنج پنج» یکی از ارکان و مؤلفه‌های هویت در استان مرکزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه امروز در همایش روز ایثار و مقاومت در اراک با بیان اینکه هر موجودیتی دو شاکله مادی و فیزیکی و معنوی و درونی دارد، اظهار کرد: اگر این موجود زنده جامعه باشد، یک شاکله مادی دارد که مسائل عمومی و اقتصادی و امکانات جامعه است، اما شاکله درونی و معنوی آن هویت نام دارد.

وی افزود: به ویژگی‌های ممیزه و جداکننده‌ای که اجتماع را از سایر جوامع مشابه خود جدا کند مؤلفه‌های هویتی نام دارد که کشور و استان مرکزی سرشار از این مؤلفه‌ها است.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: دفاع مقدس و فرهنگ دفاع مقدس در رأس ویژگی‌های ممیزه ایران مقتدر قرار دارد؛ «پنج پنج» با سه رویداد بسیار برجسته یکی از ارکان و مؤلفه‌های هویت در استان مرکزی و شهر اراک را شکل داده است.

مخلص‌الائمه ادامه داد: قبل از آغاز سال جاری کارگروهی برای راهبری برنامه‌های این روز تشکیل شد و بالغ‌بر ۴۰ کلان‌روایت، تعریف شد که نتیجه آن اجرای این همایش است.

به گزارش فارس، اراک در طول دفاع مقدس، ۲۷ بار بمباران شد که به شهادت ۹۰۰ شهید و جانباز انجامید و مهم‌ترین این بمباران‌ها در ۱۳۶۵/۵/۵ رخ داد؛ روزی که هواپیماهای بعثی، بمب‌هایشان را بر سر پنج کارخانه بزرگ شهر اراک ریختند و ۸۷ کارگر بی‌گناه کارخانه‌ها، شهید و ۲۹۰ نفر نیز جانباز شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.