شرایط نامساعد دریا بندر شهید ذاکری قشم را تعطیل کرد

شرایط نامساعد دریا بندر شهید ذاکری قشم را تعطیل کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اشتری بیان داشت: با توجه به پیش بینی هواشناسی دریایی، افزایش سرعت باد و به دنبال آن، تلاطم دریا در آب های محدوده جزیره قشم، فعالیت بندر مسافری شهید ذاکری قشم متوقف شده است. بازگشایی مجدد این بندر، منوط به احراز شرایط مساعد جوی خواهد بود.

رئیس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان قشم با بیان اینکه تا پایان هفته جاری تداوم و تقویت فعالیت سامانه کم فشار فصلی در استان هرمزگان پیش بینی می شود، گفت: در این مدت به ویژه در ساعت های صبح تا ظهر، تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و دریای عمان با وزش بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی مواج خواهد بود.

اشتری اضافه کرد: بیشینه سرعت باد در این مناطق در محدوده ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا، بیش از ۱.۵ متر پیش بینی می‌شود.

وی گفت: از این رو از سوی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان توصیه شده شناورهای سبک صیادی و قایق های تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای آمد و شد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

شهرستان قشم ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد. ۹ اسکله گردشگری مجاز در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل، دهخدا و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.