محرم فرصتی مناسب برای جهاد تبیین است/لزوم دشمن شناسی در جنگ نرم

محرم فرصتی مناسب برای جهاد تبیین است/لزوم دشمن شناسی در جنگ نرم

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا لکزایی صبح چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با بیان اینکه فرصت ارزشمند مبارزه با دشمن در قالب جهاد تبیین را باید غنیمت بدانیم و از این فرصت استفاده کنیم، افزود: دشمن شناسی، مراقبت از دین و نظام اسلامی از مهمترین دستاوردهای جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه محرم فرصت خوبی برای جهاد تبیین است، اظهار کرد: در شرایطی که دشمن در حال شبهه افکنی و فضا سازی برای تخریب جامعه است، اگر جهاد تبیین شکل نگیرد باید به شکل دیگری با دشمن مبارزه کنیم.

لکزایی اظهار کرد: بحث مهم هیئت‌های مذهبی ریشه در بنیان انقلاب اسلامی دارد که نقش مهمی در شکل‌گیری انقلاب داشت که در سال ۵۷ بلافاصله بعد از محرم و صفر پیروی انقلاب محقق شد.

حجت الاسلام سید حسین کاظمی، امام جمعه سربیشه هم در این جلسه با اشاره به نقش جوانان در فراگیر شدن نهضت عاشورا، گفت: در جامعه امروز جوانان دلداده اسلام و اهل‌بیت (ع) هستند که می‌طلبد از این فرصت برای تعالی و تربیت جامعه استفاده کنیم.

وی با اشاره به نقش محوری حضرت زینب (س) در زمینه جهاد تبیین، بیان کرد: اساس عالم بر تربیت انسان است و نقش حضرت زینب (س) در این باره موجب جلوگیری از هرگونه انحراف در دین و نهضت عاشورا شد.

گفتنی است؛ ارسال تفاهم نامه حضور امام جماعت برای اقامه نماز به ادارات، اقامه عزای حضرت سیدالشهدا تا آخر ماه صفر به صورت دهه با محوریت هیأت‌های سطح شهر، برگزاری نماز جمعه در روز عاشورا در محل اجتماع هیئت‌های عزاداری در محل بهشت سجاد، توجه هیئت‌ها و سخنرانان و مداحان در مورد جهاد تبیین و بصیرت افزایی در موضوعات روشنگری اعتقادی، سیاسی، پاسخگویی به شبهات و زیست عفیفانه، اهتمام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در طول سال با مشورت با نخبگان و صاحب نظران از مصوبات شورای فرهنگ عمومی این شهرستان بود.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.